PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Carrefour Polska z 81 mln zł zysku. Sieć zamknęła w 2019 r. 51 sklepów wobec 137 rok wcześniej

Autor: dlahandlu.pl 24 września 2020 09:01

Carrefour Polska z 81 mln zł zysku. Sieć zamknęła w 2019 r. 51 sklepów wobec 137 rok wcześniej fot. shutterstock

Przychody spółki Carrefour Polska za 2019 rok wyniosły 8,295 mld zł w porównaniu do 7,937 mld zł rok wcześniej. Zysk netto to 81,3 mln zł (ok. 60 mln zł rok wcześniej). 

Na koniec 2019 roku spółka prowadziła sprzedaż w 906 sklepach: 89 hipermarketach (2018 r.: 89), 153 supermarketach Carrefour Market oraz Rast (2018 r.: 152), 51 sklepach Galerii Alkoholi
oraz 613 sklepach osiedlowych Carrefour Express i Globi (2018 r.: 556).

Obok sprzedaży towarów detalicznych w sklepach niewyspecjalizowanych o przewadze artykułów
spożywczych, spółka uzyskuje dochody ze sprzedaży paliw za pośrednictwem stacji benzynowych. Istotnym elementem bieżącej działalności operacyjnej Spółki są również sklepy funkcjonujące w oparciu o umowy franczyzy, rozwijająca się działalność B2B oraz e-commerce.

Suma aktywów i pasywów spółki Carrefour Polska na dzień 31 grudnia 2019 roku wynosiła 4.730.566 tysięcy złotych (na dzień 31 grudnia 2018 roku odpowiednio 4.658.656 tysięcy złotych). 

W planach na rok 2020 spółka ma otwarcie 1 supermarketu oraz 104 sklepów osiedlowych działających na podstawie umowy franczyzy oraz rozwijanie internetowego kanału dystrybucji.
Do dnia zatwierdzenia sprawozdania w roku 2020 spółka otworzyła 13 kolejnych sklepów
osiedlowych, zamykając jednocześnie kilka nierentownych lokalizacji.

Istotne wydarzenia 2019 roku to: otwarto 101 (2018 rok: 98) sklepów osiedlowych pod szyldem Carrefour Express i Globi oraz 4 supermarkety Carrefour Market (działających na podstawie umowy franczyzy). Spółka otworzyła ponadto 2 supermarkety Carrefour Market działające jako sklepy własne, w tym jeden sklep „BIO” oraz jeden sklep pod szyldem „Supeco” w Gostyniu. Zamknięto jednocześnie 46 (2018 rok: 137) sklepów franczyzowych oraz 5 zintegrowanych, które były nierentowne. W ramach rozwoju kanału e-commerce rozpoczęto realizację dostarczania zakupów do domu klienta w Katowicach i Krakowie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7770

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.