PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Ceny sugerowane pomagają w działaniach promocyjnych

Autor: dlahandlu.pl 16 czerwca 2010 10:34

W założeniu ceny sugerowane mają pokazać, ile zarabiają poszczególni gracze na tym rynku: producenci, pośrednicy i sprzedawcy. W praktyce ceny sugerowane są umieszczane na niewielu produktach. Przede wszystkim na papierosach, ale też na puszkach piwa i napojach.

W celu utrzymania lojalności klientów warto stosować się do cen sugerowanych na opakowaniach produktów spożywczych. - Ceny sugerowane to spory problem. Jeżeli będziemy sprzedawać produkty po cenach producentów, bardzo niewiele zarobimy. Jeżeli podniesiemy ceny,
możemy narazić się na negatywne opinie i stracić klientów. Ludzie widzą cenę na opakowaniu i za tyle chcą go kupić. Dlatego nawet jeżeli na tym tracimy, nigdy nie sprzedajemy takiego towaru powyżej ceny widniejącej na opakowaniu, a czasami nawet sprzedajemy go taniej - informuje właścicielka sklepu z Brwinowa.

Sprzedawanie towarów poniżej ceny sugerowanej ma wpływ na prowadzone działania promocyjne. - Zazwyczaj nasza cena jest niższa o 3-5 groszy od tej na opakowaniu. Ale już to upoważnia mnie do wywieszenia w witrynie plakatu np. tanie papierowy. Klienci są wrażliwi na ceny. Jeśli dostaną go taniej - wrócą. Jeśli zauważą cenę wyższą od nadrukowanej wybiorą zakupy w innym miejscu - twierdzi sprzedawczyni.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7952

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,47

  • Min

    0,50

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.