PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Co czwarty Polak robi zakupy w sklepie osiedlowym

Autor: Gazeta Wrocławska 29 września 2010 10:56

Mimo że super- i hipermarkety zyskują coraz więcej klientów, co czwarty Polak przepytany przez ankieterów OBOP na zlecenie firmy Makro Cash&Carry deklaruje, że najchętniej zakupy robi w małym osiedlowym sklepiku - czytamy w Gazecie Wrocławskiej.

27 proc. badanych twierdzi, że w osiedlowym sklepiku kupuje codziennie, 15 proc. cztery do pięciu razy w tygodniu, a co czwarty - dwa do trzech razy w tygodniu. Jednocześnie 67 proc. przyznaje, że do małego sklepu zagląda przynajmniej dwa do trzech razy w tygodniu. Najczęściej kupujemy tu produkty podstawowe - pieczywo, mięso i nabiał.

Co trzecim klientem osiedlowego sklepiku jest kobieta, a 38 proc. kupujących stanowią osoby w wieku od 50 do 59 lat. Dlaczego wolą mały sklep? Gazeta przytacza wyniki badań, które głoszą, że dla czterech z pięciu badanych najważniejsza jest bliskość i wygoda. Kolejnym argumentem jest czas - kolejki są rzadkością, a dla 15 proc. ankietowanych kluczowa jest obsługa - milsza niż w anonimowych sieciówkach i przyzwyczajenie - wielu nie lubi uczyć się nowego układu półek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7704

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,49

  • Śr

    2,38

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.