PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Coraz więcej małych sklepów ucieka we franczyzę

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 6 maja 2011 09:46

Za sprawą dyskontów, małym niezależnym sklepom coraz trudniej działać na rynku. Aż połowa niezrzeszonych sklepów spożywczych zastanawia się nad przyłączeniem do sieci franczyzowej - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Makro Cash & Carry, do którego dotarł Dziennik Gazeta Prawna.

Handlowców kusi przede wszystkim możliwość nabywania towarów po niższych cenach, co przekłada się na wyższą rentowność placówki, ale też pomoc, na jaką mogą liczyć w prowadzeniu działalności. Pierwszy z powodów jest ważny aż dla 24 proc. sklepów, a drugi dla 18 proc. Wśród zalet przystąpienia do sieci jest też przyłączenie się do znanej już na rynku marki. Wskazuje na to aż 22 proc. handlowców - czytamy w dzienniku.

Jak wynika z ustaleń "DGP", sieci franczyzowe powiększają się o blisko 3 tys. sklepów. Największe plany rozwoju mają Abc oraz powstała przed dwoma miesiącami Odido. Każda z nich chce się zwiększyć do końca roku o 500 sklepów.

W walce o niezależnych handlowców zamierza też wziąć udział Carrefour, który w tym roku chce się wzbogacić o 200 sklepów. Żabka planuje otwarcie 300 placówek, a Delikatesy Centrum - 100.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,10

  • Śr

    4,93

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7808
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.