Coraz więcej ofert pracy dla sprzedawców

Najwięcej, bo aż jedna trzecia firm poszukiwała sprzedawców sklepowych. Niemal jedna czwarta - 23 proc. - ofert pracy była adresowana do przedstawicieli handlowych. 13 proc. firm szukało kandydatów na key account managerów, a 11 proc. na sales managerów. Co 10 firma zamieściła ofertę dla specjalisty ds. sprzedaży.
Dla pracodawców najważniejsze było udokumentowane doświadczenie. Jeśli chodzi o kompetencje miękkie, to dla firm kluczowe są zdolności komunikacyjne i umiejętności negocjacyjne kandydatów - podsumowuje Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl. Nie bez znaczenia było też zaangażowanie i nastawienie na realizację powierzonych celów. W przypadku większości stanowisk wykształcenie nie było kluczowym wymaganiem.
W stosunku do stycznia minionego roku, liczba ofert pracy w tym sektorze wzrosła o 116 proc., a w porównaniu z grudniem 2013 roku ich liczba zwiększyła się o ponad połowę ( 53 proc.).