PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Dla sklepów tradycyjnych najlepsze są wagi kontrolne lub kalkulacyjne

Autor: Marta Ogonek, dlahandlu.pl 15 czerwca 2010 14:46

W zależności od koncepcji sprzedaży wybór wag powinien być oparty na różnych kryteriach. - W sklepach o tradycyjnej obsłudze, gdzie klient dokonuje zapłaty bezpośrednio na danym stoisku znajdą zastosowanie wagi kontrolne lub kalkulacyjne. Głównym elementem służącym zminimalizowania pomyłek jest automatyzacja możliwie wielu powtarzalnych operacji. W związku z tym warto wybrać wagę, którą można podłączyć do kasy fiskalnej lub komputera - radzi Jerzy Migduła, sales & marketing manager w firmie Cas Polska.

Wagi kalkulacyjne umożliwiają zapamiętanie stosunkowo niedużej liczby towarów, co przy dużym asortymencie powinno skłonić właściciela placówki
handlowej do prowadzenia ewidencji towarów w kasie fiskalnej lub komputerze. - Takie podejście w znaczący sposób ułatwia analizę sprzedaży oraz
zarządzanie zapasami - dodaje Jerzy Migduła.

Z kolei w sklepach samoobsługowych z wydzielonymi stoiskami z mięsem i nabiałem istota zastosowania wag polega na sprawnym przeniesieniu informacji o masie i asortymencie z wagi do kasy fiskalnej. - Najbardziej popularnym nośnikiem dla tych informacji jest aktualnie etykieta z kodem kreskowym zawierająca informacje o produkcie oraz o jego masie lub (rzadziej) należności za daną porcję. Niestety spotyka się czasami "oszczędne" formy zapisu tych informacji w postaci ręcznie wypisywanej masy towaru oraz numeru kodu towaru. Taka forma wykorzystania wag niesie ze sobą olbrzymie ryzyko wystąpienia pomyłek zarówno na etapie wpisywania kodu i masy, jak i odczytu tych informacji przy kasie - mówi przedstawiciel firmy Cas.

Jego zdaniem wartość pomyłek po pewnym czasie przekracza oszczędność wynikającą z niższych kosztów zakupu wag etykietujących względem wag
kalkulacyjnych. Dodatkowym, niewymiernym aspektem jest brak informacji o sprzedawanych towarach, a w konsekwencji utrudnione planowanie zakupów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7704

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    4,61

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.