Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Do 2013 r. w Polsce ma działać 110 tysięcy małych sklepów

Obecnie na terenie Polski działa około 150 tys. sklepów osiedlowych. Szacuje się, że do 2013 roku będzie działało już tylko 110 tysięcy małych sklepów.
Reklama

Jeszcze kilka lat temu główne zagrożenie dla ich placówek stanowiły zdobywające ogromną popularność supermarkety, następnie rynek zaczęły podbijać liczne dyskonty. Teraz do rozgrywek w walce o klienta dołączył kolejny gracz - sklepy internetowe.

- Właściciele małych sklepów muszą podejmować kroki, które zapewnią im stabilną pozycję na rynku. Zadanie jest bardzo trudne, ponieważ działając indywidualnie nie mają możliwości zaopatrywania się bezpośrednio u producentów, nie mogą też negocjować cen z dostawcami. Tymczasem cena jest ciągle jednym z głównych czynników decydującym o miejscu zakupów, zarówno tych dużych, jak i codziennych - mówi Piotr Rogowiecki, Zastępca Dyrektora Departamentu Dialogu Społecznego, Pracodawców Rzeczpospolitej Polskiej. Niemniej właściciele sklepów mają szansę rozwijać biznes. Muszą jednak szybko reagować na zmiany zachodzące na rynku i odpowiadać na potrzeby klientów. Najistotniejsze obszary, wymagające natychmiastowych zmian, to optymalny dobór i prezentacja asortymentu, aranżacja punktu sprzedaży, promocja - dodaje.

Dobrym rozwiązaniem dla małych sklepów jest łączenie się w sieci i grupy. Badanie przeprowadzone przez Makro Cash & Carry pokazuje, że 50 proc. właścicieli niezrzeszonych sklepów spożywczych myśli o przyłączeniu się do sieci franczyzowej. Jako pozytywne aspekty tego rozwiązania badani wskazują na możliwość zakupu towarów po niższych cenach (24 proc.), jednolite oznakowanie sklepów (22 proc.) oraz pomoc w prowadzeniu działalności (18 proc.).

Przed przystąpieniem do sieci właścicieli sklepów powstrzymuje przede wszystkim lęk przed utratą niezależności oraz ryzyko związane z narzucaniem przez franczyzodawcę rodzaju i ilości asortymentu, powstrzymuje sklepikarzy.

Od czerwca 2009 roku trwa akcja „Tu mieszkam, tu kupuję", organizowana przez Makro Cash & Carry. Akcja ma na celu popularyzację robienia zakupów w małych sklepach osiedlowych, a także wspieranie ich właścicieli w rozwoju biznesu. Program ma zwrócić uwagę na konieczność realizacji działań promocyjnych w tego typu placówkach. Do akcji przyłączyło się ponad 6,5 tysiąca właścicieli sklepów z całej Polski.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.