Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dobry sprzedawca powinien umieć przyjąć perspektywę kupującego

Pojęcie trudnego klienta występuje w tych sytuacjach, w których sprzedaż nie przebiega tak, jakby sprzedający sobie życzył: łatwo, szybko i przyjemnie. - Różni sprzedający mogą określać mianem „trudnych" różne zachowania klienta. Postrzeganie klienta jako trudnego w dużym stopniu wpływa na relację. Niezadowolenie klienta przenosi się na sprzedawcę i odwrotnie - mówi Katarzyna Marciniak-Chwastek, trener Catman Polska Sp. z o.o.
Reklama

W jaki sposób mają radzić sobie sprzedawcy z każdym rodzajem trudnego klienta? - Pierwsza zasada to pozytywne nastawienie i chęć pomocy (w wyborze, trudnej sytuacji, w zakupie, realizacji potrzeb itp.). Sprzedawcy powinni też umieć rozpoznać typ klienta, łatwiej im będzie wtedy dobrać odpowiednią metodę sprzedaży - zadawać pytania, parafrazować potrzeby. Trzecia zasada: sprzedawca musi umieć przyjąć perspektywę kupującego, udzielić informacji, które są potrzebne klientowi do podjęcia decyzji o zakupie - wyjaśnia nasza rozmówczyni.

Zdaniem Katarzyny Marciniak-Chwastek sprzedawca dostosowac się do kupującego. - Sprzedwcy muszą uświadomić sobie, że ludzie są różni. Należy tę różnorodność uszanować, a często zdarza się im traktować wszystkich klientów podobnie. Tymczasem niechęć w stosunku do kogoś wynika z braku zrozumienia jego działania, a co za tym idzie - z braku możliwości wpływania na nie - podsumowuje trener Catman Polska.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.