Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dostawca żywności ekologicznej ze sprzedażą poniżej oczekiwań

Sprzedaż Bio Planet w IV kwartale 2017 r. wyniosła 32,5 mln zł, co stanowi wzrost o 7 proc. w stosunku do sprzedaży za IV kwartał 2016 r., która wynosiła 30,5 mln zł. Sprzedaż w całym 2017 r. wyniosła 123,3 mln zł, co stanowi wzrost o 9 proc. w stosunku do sprzedaży w całym 2016 r., która wynosiła 113,5 mln zł.
Reklama

Zysk netto w IV kwartale 2017 r. wyniósł 50 tys. zł, podczas gdy w IV kwartale. 2016 r. zysk netto wyniósł 111,0 tys. zł. Spółka za cały 2017 r. wypracowała zysk netto w wysokości 1.066,6 tys. zł, wykazując wzrost o 35 proc. w stosunku do 2016 r., kiedy to zysk netto wynosił 792,2 tys. zł - podała spółka w raporcie.

Najistotniejsze zdarzenia mające wpływ na osiągnięte wyniki to w ocenie spółki: niższa niż oczekiwana dynamika przychodów ze sprzedaży (tylko 9 proc., podczas gdy w 2016 roku dynamika sprzedaży wynosiła 32 proc.); wzrost kosztów wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych w stosunku do przychodów spółki (udział ten w 2017 r. wyniósł 9,9 proc. wobec 8,6 proc. w 2016 roku); wysokie koszty operacyjne (udział w 2017 r. wyniósł 1,4 proc. wobec 1,1 proc. w 2016 roku); niewielki wzrost marży na sprzedaży oraz dodatnie różnice kursowe związanych ze spadkiem kursów EUR i USD.

Sprzedaż Bio Planet S.A.za styczeń 2018 r. osiągnęła 11,7 mln złotych, co stanowi 8 proc. wzrostu w stosunku do sprzedaży w styczniu 2017 r., która wyniosła 10,9 mln zł.

Bio Planet S.A. jest liderem rynku polskiego w zakresie konfekcjonowania i dystrybucji żywności ekologicznej. Firma od 11 lat prowadzi sprzedaż żywności ekologicznej, którą konfekcjonuje pod markami własnymi firmy takimi jak: Bio Planet, Biominki, Bio Europa, Bio Ameryka oraz Bio Raj.

Pozostała część oferty dystrybucyjnej firmy to wyselekcjonowane produkty ekologiczne renomowanych producentów z kilkudziesięciu krajów świata, m.in. Alce Nero, Amylon, Bio Planete,
Bio Food, Coco Dr. Martins, Cocoa, Cocomi, Dary Natury, Lebensbaum, Limeko, Natumi, Sobbeke, Sojade, Terrasana, Vivani, Wasąg i Zwergenwiese.

Szczególnie ważną rolę w ofercie Bio Planet odgrywają produkty świeże – nabiał, warzywa i owoce
oraz wędliny i mięso. Pełna oferta dla sklepów to około cztery tysiące produktów. Podstawowym kanałem sprzedażowym firmy są sklepy specjalistyczne oferujące żywność ekologiczną na terenie całej Polski. Spółka zapewnia im z jednej strony możliwość kupienia produktów z wszelkich możliwych bio kategorii, jak również prowadząc dla sklepów doradztwo w zakresie wyboru lokalizacji, doboru i ułożenia asortymentu oraz zapewniając różnego rodzaju materiały edukacyjne. Od niedawna spółka prowadzi także sprzedaż na rynkach zagranicznych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum