Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dyrektor POHiD: Drobny handel wie jak konkurować z dyskontami

- Duży format spowolnił. Mali się integrują, m.in. we franczyzie, ale nie tylko. Dobrze poczynają sobie różnego rodzaju porozumienia (detal-hurt, detal-hurt-producent itp.), grupa partnerskie, zakupowe, zorganizowane na współpracę w części kategorii (np. mięso, słodycze). To nie jest sieć sensu stricto, ale forma integrowania: ograniczania kosztów, logistyki, mechanizmu sieciowego, wsparcia konsultingowego etc. - mówił podczas konferencji " Handel niezależny i sieciowy w Polsce wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy" dyrektor generalny POHiD, Andrzej Faliński.
Reklama

 - Marki własne są tworzone z hurtownikiem lub producentem bezpośrednio, przez kilkunastu producentów do hurtownika - dla kilkudziesięciu podmiotów detalicznych. Gdzie rodzi się konkurencyjność? Coraz częściej w łańcuchu dostaw - tu można pewne rzeczy sfinansować wspólnie, to dotyczy większych graczy. Ma też swoje ciemne strony - to problem płatności, zaległe należności. Wykładnicze wzrosty obrotów w hurcie nie przekładają się na rentowność biznesu. Tam, gdzie uda się stworzyć mechanizm skali, uda się stworzyć zapasy, jeśli nie - trzeba kredytować działalność. Będzie przyspieszał proces konsolidacji hurtu, a to z kolei wymusi konsolidację detalu. Będzie coraz mniej placówek poniżej 100 mkw. - mówił Andrzej Faliński.

- Konkurencja jest zrównoważona wśród dużych sieci, ale najwięcej będzie się działo po stronie mniejszych podmiotów. Handel będzie szukał rentowności w eksporcie (tak jak Tesco w Wlk. Brytanii, Lidl). Konkurowanie łańcuchem będzie kluczowe.
Mały handel musi się organizować, jak np. Mazowiecka Grupa Kupiecka - jej działanie to „wygranie" kilku hurtowni, stworzyli sobie sami efekt skali - dodał dyrektor POHiD.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.