Działalność na zasadzie franczyzy najlepiej rozpocząć przed 40-stką
Optymalny wiek na uruchomienie własnej działalności na zasadzie franczyzy to 25 - 30 lat - wynika z sondy portalu FranczyzawPolsce.pl.
Najwięcej głosów (31,5 proc.) zebrała grupa wiekowa 25 - 30 lat, czyli osób będących zaraz po studiach bądź mających za sobą zaledwie kilkuletnią karierę zawodową. Nieznacznie mniej wskazań padło na kolejną grupę 30 - 35 lat (29,8 proc.). Oznacza to, że blisko dwie trzecie naszych czytelników sądzi, że osoby między 25. a 35. rokiem życia najlepiej sprawdzą się w roli franczyzobiorców.
Większość franczyzodawców podkreśla, że nie stawia kandydatom ograniczeń w zakresie wieku. Generują je natomiast zazwyczaj wymogi finansowe. Konieczność dysponowania określonym kapitałem powoduje, że młode, dwudziestoparoletnie osoby często nie mogą przystąpić do wielu systemów. Zdarzają się jednak wyjątki - pomoc finansowa od rodziny bądź powrót po kilkuletnim okresie pracy zagranicą sprawiają, że wiele firm ma w swoich sieciach takich franczyzobiorców.
Przeczytaj także:
Ich zaletą jest energia i entuzjazm, a także brak doświadczenia w danej branży, który jest bardzo ceniony przez wielu franczyzodawców. Osoby z doświadczeniem często bowiem próbują wdrażać swoje pomysły, nie wypełniając tym samym zaleceń franczyzodawcy, co psuje standardy panujące w sieci.
Brak doświadczenia nie w każdym przypadku będzie mile widziany. Niektóre branże są już tak konkurencyjne, że osobie, która nie miała z nią wcześniej do czynienia, trudniej będzie odnieść sukces, pomimo skorzystania z oferty franczyzowej. Takim przykładem jest branża sklepów spożywczych. - Trzeba być bardzo dobrym handlowcem, dobrym przedsiębiorcą oraz wykazać się dużym zaangażowaniem w daną działalność, żeby odnieść sukces - podkreśla Francois Vincent, dyrektor ds. franczyz i projektów w Carrefour.

-
gapcio 2011-02-21 22:17:40
najlepiej z daleka od handlu i franczyzy
-
a dzieci najlepiej rodzić we wtorek 2011-02-18 09:27:39
albo środę
- 16:34 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- 13:21 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 13:14 Semeniuk: Większość przedsiębiorców chce rozmawiać i szukać wspólnie rozwiązań
- 13:08 Rzecznik MŚP: Są wątpliwości dot. odmowy wsparcia dla przedsiębiorców...
- 13:05 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Sb 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- Sb 17:51 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- Sb 16:39 Żabka wydała ponad 2 mln zdrapek
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 5 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
4,99
-
Śr
3,57
-
Min
2,19
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.