Eksperci: Klient powinien być więcej wart niż stłuczony słoik
Właściciele sklepów mają różne podejście do odpowiedzialności klientów za nieumyślne uszkodenia spowodowane w sklepie przez nich samych lub ich dzieci. Niektórzy wymagają, aby klient zapłacił za rozbitą butelkę z sokiem, sosem, czy ogórkami. Inni uważają, że jest to drobna szkoda, którą wrzucą bez problemu w koszty. Ważniejsze jest dla nich zachowanie dobrych relacji z klientem, który wraca i robi kolejne zakupy.
- Dobrym zwyczajem jest w takiej sytuacji pokryć stratę i nie obciążać nią klienta. Zazwyczaj też "wypadek" nie jest jedynie jego winą, często
przyczyną rozbicia produktu jest jego nieprawidłowe wystawienie, przepełnienie półki itp., więc klient w takiej sytuacji tym bardziej nie
powinien ponosić odpowiedzialności za stratę - mówi Piotr Haman, wiceprezes zarządu firmy Cursor, ekspert rynku detalicznego. Jego zdaniem takie zachowanie procentuje na przyszłość. - Oczywiście, jeżeli szkodę spowodował klient nietrzeźwy lub była ona ewidentnie wynikiem złej woli
klienta można i powinno domagać się pokrycia strat - dodaje Piotr Haman.
Często zdarza się, że pracownicy nie są dobrze poinformowani o sposobie załatwiania tego typu spraw i ewentualnych rozliczeniach z pracodawą. Bojąc się odpowiedzialności i pokrywania strat z własnej kieszeni proszą, by za stłuczony produkt zapłacił klient. Jest to zazwyczaj związane z brakiem odpowiedniego szkolenia personelu i jasnej informacji od kierownictwa, jakie w sklepie obowiązują procedury.

- Wt 20:33 KPRM zaprasza polskie firmy do Europejskiej Koalicji na Rzecz Ekologicznej...
- Wt 18:39 Jak Amazon zmieni układ sił w e-handlu?
- Wt 18:16 Akcja promująca nowy Danone w Żabce zakończona przed czasem
- Wt 18:06 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- Wt 17:05 31 polskich firm w rankingu najszybciej rozwijających się firm "Financial Times"
- Wt 16:52 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
- Wt 16:35 21 obiektów po serwisach samochodowych zmieni szyld na Media Expert
- Wt 15:37 Restauratorzy są uporczywie nękani? Tak uważa Konfederacja
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.