Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Asortyment sezonowy powinien mieć w sklepie stałe miejsce

- Trzeba stworzyć specjalną kategorię "asortyment sezonowy", przygotować stałe miejsce w sklepie na ekspozycję oraz stworzyć kalendarz ze zmianami asortymentu. Jednocześnie nie należy zapominać o kalendarzu akcji wyprzedażowych i o tym, że zmniejszą one marżą handlową - radzi Olgierd Rodziewicz-Bielewicz, ekspert firmy Catman Polska.
Reklama
- Należy również przygotować dobre procedury zarządzania przestrzenią sprzedaży oraz ekspozycją na półkach i ladach. Potrzeba połączyć porządek, ład i stałość, z wprowadzaniem i wycofywaniem produktów. Choć producenci są coraz bardziej wyedukowani, świadomość tego typu narzędzi wśród wielu firm jest wciąż niewielka - uważa ekspert Catman Polska.

- Kalendarz sezonowości to podstawowe narzędzie służące do sprawnego zarządzania wszelakimi działaniami. Jeden zbiorczy kalendarz nie wystarcza. Duże grupy asortymentowe powinny mieć osobne kalendarze, podobnie jak też kategoria "sezon". Jednostką podstawową jest standardowo tydzień. Wybór dnia startu zależy najczęściej od synchronizacji z przyjętym rytmem akcji promocyjnych.
Cenię intuicję handlową, którą kieruje się wielu kierowników sklepów. Najlepsze efekty daje połączenie jej z analizami sprzedaży sezonowej. Aby tego dokonać trzeba dysponować odpowiednimi narzędziami. Najprostsze to papierowe segregatory archiwizujące wyniki sprzedaży produktów sezonowych. A najskuteczniejsze, to ich opis w systemie informatycznym zarządzania towarem i obrotem, a w dalszej konsekwencji korzystanie z wydruków systemowych - dodaje Olgierd Rodziewicz-Bielewicz.

Kategorie podatne na aktywność sezonową w okresie letnim w sklepach spożywczych to przede wszystkim: napoje, lody, warzywa, piwo, mięso, sosy i przyprawy.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.