Ekspert: Faktoring pozwoli utrzymać płynność finansową i zdobyć przewagę konkurencyjną
Faktoring to bardzo ciekawa forma pozwalająca nie tylko na utrzymanie płynności finansowej, ale także na zdobycie przewagi konkurencyjnej. Dodatkowo faktor dostarczy informacji mających wpływ na ocenę ryzyka danej transakcji, a także przeprowadzi monitoring płatności - pisze na łamach Biuletynu PIH Adam Suliga, ekspert Polskiej Izby Handlu.
Moi klienci zawsze w czasie rozmowy o faktoringu, najwięcej pytań zadają na temat regresu. Sprawdźmy zatem cóż to takiego?
Faktoring z regresem (niepełny) to usługa, w ramach której faktorowi przysługuje regres zwrotny w stosunku do faktoranta. Chodzi o to, że co prawda bank wypłaci nam kwotę wskazaną w przekazanej mu fakturze, pomniejszoną o wynagrodzenie faktora, ale w przypadku, gdy wierzyciel nie wywiąże się ze swojego zobowiązania, będziemy musieli oddać faktorowi pieniądze przelane na nasz rachunek.
Ktoś zapyta „po co mi w takim razie faktoring”? Właśnie po to, aby utrzymać płynność finansową i zdobyć przewagę konkurencyjną. Poza tym faktoring to narzędzie dyscyplinujące obie strony transakcji i każe nam wchodzić we współpracę z partnerami, którzy nie przysporzą kłopotów.
Jest to bardzo istotne zwłaszcza w okresie rozwoju firmy, kiedy każda zarobiona złotówka jest na wagę złota.
Z kolei faktoring bez regresu (właściwy) nakłada na faktora odpowiedzialność za dochodzenie płatności z tytułu przeterminowanych należności wprost od kontrahenta. Jest droższy, ale przynajmniej daje pewność, że wypłaconych nam pieniędzy nigdy nie będziemy musieli zwracać.
Pamiętajmy, że oddanie zarządzania wierzytelnościami faktorowi pozwala przedsiębiorcom przeznaczyć zaoszczędzony czas na rozwój firmy i zwielokrotnienie sprzedaży.

-
roznie 2018-03-02 09:50:32
Ja miałem raz taką sytuację, że faktor nie chciał finansować mojej faktury, bo uznał kontrahenta za niewypłacalnego. Z kolei u innego nie było problemu
-
pini 2018-02-28 23:27:46
ciekawe jak duży procent kontrahentów jest odrzucanych przez faktorów, ktoś się orientuje?
-
Klet 2018-02-28 13:48:16
Fakoring to pewnie za parę lat będzie usługa obejmująca ok 80% przedsiębiorstw w niektórych sektorach
- 20:32 Czy kariera ma płeć? Kobiety mierzą się ze stereotypami, panowie ze...
- 20:32 Ekspert: Dalszy wzrost w e-commerce będzie się opierał na BLIK i płatnościach...
- 19:32 Anita Ryng pokieruje komunikacją IKEA Retail
- 19:28 InPost rusza z paczkomatami na podbój Europy. Czy zagrozi mu konkurencja?
- 19:14 Plany Biedronki na 2021 rok: Około 700 mln euro inwestycji, 100 nowych sklepów
- 17:39 Pointpack planuje rozwój za granicą i nowe projekty w Polsce
- 17:32 Food trucki i automaty vendingowe pojawią się na odcinkach autostrady A4 i...
- 17:30 Komisja ds. petycji skieruje dezyderat ws. sprzedaży żywych ryb
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.