Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Franczyza w spożywce alternatywą na trudne czasy

- Średni staż większości działających w Polsce franczyzodawców jest stosunkowo krótki. Cztery lata temu na rynku działało około 350 systemów, teraz jest ich 750. Liczba franczyzodawców w ostatnich latach wzrosła bardziej niż liczba marek obecnych na rynku. Większość z nich, bo aż 2/3, to marki polskie - powiedział Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie i członek zarządu PROFIT system sp. z o.o.
Reklama

- W ciągu ostatnich trzech lat przybyło ponad 100 nowych marek franczyzowych, wzrostu placówek handlowych działających na zasadzie franczyzy nie zahamował znacząco nawet kryzys w 2009 roku. Przeciwnie, w trudnych czasach franczyza jest alternatywą dla samodzielnego prowadzenia biznesu, zapewnia bowiem większe bezpieczeństwo jej uczestnikom. Nie oznacza to, że część marek nie zniknęła z rynku (w ostatnich latach z rynku odpłynęło 40 franczyzodawców), dotyczy to głównie małych sieci - mówił Michał Wiśniewski podczas konferencji "Franczyza krok po kroku - jak skutecznie rozkręcić biznes".

- Najwięcej jest franczyzowych sklepów spożywczych, ich liczba dynamicznie rośnie. Małe sklepy nie są w stanie konkurować z sieciowymi gigantami, dlatego właśnie we franczyzie szukują wsparcia. Jeśli chodzi o usługi najwięcej systemów franczyzowych funkcjonuje w gastronomii -  dodał Michał Wiśniewski.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.