Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Komunikacja cenowa lodów to wyzwanie dla detalisty

- Z punktu widzenia detalisty zbyt duży asortyment lodów może powodować problemy z ich efektowną ekspozycją w lodówkach, których przestrzeń jest mocno ograniczona. Zamrażarka to nie półka, a produkt w większości jest widoczny tylko z góry. Lody w małych opakowaniach (na patyku) to produkt wybitnie impulsowy, więc zapewnienie ich dostępności jest najważniejsze. Ważne jest, aby konsument miał wybór pomiędzy produktem z niższej i wyższej półki - radzi Waldemar Szymecki, trener Catman Polska.
Reklama

- W okresie wakacyjnym maleje wrażliwość cenowa konsumentów - warto pamiętać o tym fakcie i zapewnić konsumentom lody zwłaszcza z wyższej półki. Przy relatywnie małej lojalności (zwłaszcza u dzieci) do marek lodów warto zapewnić dostępność najważniejszych smaków takich jak : czekoladowy, śmietankowy, waniliowy, truskawkowy i inne owocowe - dodaje ekspert Catman Polska.

- Lokalizacja zamrażarek w sklepie powinna być na końcu łańcucha zakupowego, tak aby konsumenci po wyjęciu lodów z zamrażarek nie musieli ich długo wozić w koszyku. Bardzo ważne, aby w najbliższym sąsiedztwie zamrażarek były wyeksponowane torby termiczne - które często zwiększają chęć do zakupu, zwłaszcza lodów o większych pojemnościach - uważa nasz rozmówca.

- Komunikacja cenowa lodów, to także wyzwanie dla detalistów zwłaszcza przy tak trudnym sposobie eksponowania i przechowywania. W tym przypadku pomagają producenci, którzy wyposażają sklepy w specjalne tablice cenowe obowiązkowo umieszczane bezpośrednio przy zamrażarce. Tablice komunikują cenę produktu z jego obrazkiem - jest to bardzo ważne bo w przypadku podania ceny i samej nazwy, produkt byłby trudny do odszukania w zamrażarce - mowi Waldemar Szymecki.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.