Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Programy lojalnościowe przyciągają klientów do marek własnych

- Zjawisko skracania się półek w marketach jest zjawiskiem nieodwracalnym. Historycznie marki własne, to produkty, które można scharakteryzować jako „dobry produkt - w rozsądnej cenie". Sens ich stworzenia to „przejęcie" rentowności , czyli substytucja z produktami liderów rynku. Rentowność dla sieci jest większa w przypadku sprzedaży produktów marki własnej. Drugim rodzajem są „tanie produkty", tanie brandy - mówi Olgierd Rodziewicz-Bielewicz, specjalista Catman Polska Sp. z o.o.
Reklama
- Najtańsze produkty wybierają klienci, którzy chcą oszczędzać, albo pieniędzy nie wystarcza im na zakup produktów w średniej cenie rynkowej. Produkty konkurujące z produktami liderów kupują głównie dwie grupy. Po pierwsze klienci „zwerbowani" programami lojalnościowymi i akcjami promocyjnymi sieci. Po drugie klienci „racjonalni", którzy dostrzegają, że często producenci tańszych marek własnych są ci sami, co w przypadku znanych marek wiodących. Zakładają jedynie cenową różnicę między produktami.Dużo w zakresie promowania szczególnie produktów z drugiej grupy - tanich brandów, robią sieci dyskontowe. I to ich klienci głównie takie produkty kupują - mówi ekspert Catman Polska.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.