Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Spada udział zagranicznych systemów franczyzowych w rynku

- Coraz więcej firm będzie korzystać z ograniczonej liczby franczyzobiorców. Najlepsi, najbardziej przedsiębiorczy będą mieć kolejne sklepy pod swoja pieczą. Mogą też prowadzić kilka różnych systemów, które będą się uzupełniały, ale nie konkurowały ze sobą - mówiła dr Marta Ziółkowska ze Szkoły Głównej Handlowej, ekspert. ds. franczyzy podczas konferencji " Handel niezależny i sieciowy w Polsce wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy".
Reklama
Jej zdaniem coraz częściej sieci franczyzowe będą wchodzić do dużych sklepów. - Coraz liczniej powstawać będą tzw. corner shopy, sieć może stać się franczyzobiorcą w pewnym obszarze. Kolejnym zjawiskiem, już występującym na naszym rynku, jest franczyza wiązana, czyli współpraca z dostawcami komplementarnych produktów, oparta na współdziałaniu, np. na stacjach benzynowych. Duży wpływ na sukces przedsięwzięcia mają również relacje na linii franczyzodawca-franczyzobiorca. Strony powinny działać w imię obopólnych korzyści - dodaje dr Marta Ziółkowska.

- Od kilku lat spada udział zagranicznych systemów franczyzowych w rynku. Najliczniej we franczyzie reprezentowany jest handel (FMCG, sklepy przemysłowe), to około 30 tys. sklepów. W sumie w tym modelu biznesowym działa 50 tys. podmiotów - mówi ekspert ds. franczyzy.

- Franczyza dobrze poradziła sobie w czasach stagnacji gospodarczej (wzrost liczby systemów i jednostek franczyzowych)- stała się w kryzysie atrakcyjna. Franczyzodawcy ograniczali ryzyko przerzucając część kosztów na partnerów. Franczyzobiorcy byli z kolei bardziej skłonni zainwestować w ten model biznesowy niż rozwijać działalność samodzielnie - dodaje ekspert.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (4)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.