PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Faliński o handlu na stacjach paliw: Powstaje szansa na wzmocnienie kanału dystrybucji uzupełniającej

www.portalspozywczy.pl 14 grudnia 2017 11:29

Faliński o handlu na stacjach paliw:  Powstaje szansa na wzmocnienie kanału dystrybucji uzupełniającej Na zdj. andrzej Faliński, fot. Żelazna Studio

Wiadomo już, że handel niedzielno-świąteczny będzie co do zasady zakazany. Warto jednak poświęcić nieco uwagi jednemu z trzydziestu wyjątków - „dyspensie" dla stacji paliwowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego.

- Biorąc pod uwagę powszechną obecność stacji paliwowych, ich zróżnicowanie i usytuowanie, można domniemywać ciekawe zjawiska. Stacje są zróżnicowane co do własności i form integracji: od indywidualnej firmy rodzinnej, poprzez obiekt zintegrowany we franczyzie i średniej wielkości firmę lokalną do wielkiej korporacyjnej spółki akcyjnej kapitału krajowego i zagranicznego. Różni je też wielkość obiektów handlowych i oferowany asortyment - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego.

Dodaje, że wszyscy zauważą otwierającą się szansę niedzielną, ale każdy uczyni to w inny sposób. - Inaczej zareaguje wielka korporacja odnajdująca w zakazie szansę na powiększenie spectrum handlowego w zakresie „nie paliwowym”, a inaczej mała stacja próbująca do obciążonego różnego rodzaju podatkami i narzutami paliwa dołożyć coś, co podniesie jej zdolność do przetrwania na rynku. Wspólnym mianownikiem będzie jednak podciągnięcie rentowności, a to silna motywacja dla nieźle rozwijającej się sprzedaży na stacjach paliw - tłumaczy ekspert.

Jego zdaniem powstaje szansa na wzmocnienie kanału dystrybucji uzupełniającej, czyli sprzedaży niedzielnej. - Nie należy łudzić się, że przy stacjach paliwowych zaczną powstawać supermarkety – nie warto byłoby czynić tak dla prosperity jednego dnia w tygodniu i kilku świąt. Kanał ten będzie mieć cechy uzupełniające, bliskie misji formatu convenience. Zmienią się jedynie jego parametry funkcjonalne w „ten dzień”, chociaż próba wejścia do głównego nurtu handlu nie zostanie raczej podjęta. Zostałaby - moim zdaniem - szybko okiełznana przez bardzo konkurencyjny rynek „pozastacyjny” - mówi Faliński.

- Z drugiej strony nie można wykluczyć zmiany polityki cenowo-ofertowej w sklepach na stacjach paliwowych, aby korzystając z okazji spróbować poszerzyć ilość i strukturę sprzedaży w tych placówkach przez cały tydzień.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7878

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.