Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Gazetki promocyjne sieci eksponują ofertę produktów świeżych

FMCG stanowi prawie 50 proc. oferty promocyjnej w gazetkach. Sieci handlowe próbują przyciągnąć klientów, promując w swoich gazetkach mięsa, wędliny, owoce i warzywa w przystępnych cenach - wynika z analizy firmy ABR SESTA, która monitoruje gazetki promocyjne ponad 140 sieci handlowych w Polsce.
Reklama

Sieciami najbardziej skoncentrowanymi na produkty świeże są supermarkety i hipermarkety. W 2010 roku w supermarketach poświęcono 18 proc. powierzchni w gazetkach na produkty świeże, od początku 2011 roku już 20 proc. Do najpopularniejszych produktów z tej kategorii należą wędliny, owoce i warzywa oraz mięso, w hipermarketach na pierwszym miejscu są owoce i warzywa. Wśród sieci z kanału hipermarketów królują Carrefour i Kaufland, na trzecim miejscu jest Tesco.

ABR Sesta wytypowała 20 produktów, które najczęściej pojawiają się na pierwszej stronie w gazetkach handlowych. Zdecydowana większość to produkty świeże, dopiero na 13 miejscu pojawiła się Coca-Cola 2x2L. Wśród liderów znajdują się schab wieprzowy bez kości 1kg, karkówka wieprzowa bez kości 1kg, łopatka, ćwiartka z kurczaka czyli po prostu świeże mięso. Wśród warzyw dominują pomidory 1kg, z owoców arbuz, banany, winogrona, brzoskwinie i jabłka. Na dalszych miejscach znalazło się piwo i słodycze - produkty spoza grupy świeże, należące do FMCG. Jedynym produktem niespożywczym są pieluszki Pampers. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum