Grupa Chorten liczy na kolejny dobry rok

Rok 2017 był dla Grupy Chorten bardzo udany – ocenia Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy. W kolejnym roku firma liczy na kontynuację wzrostu wydatków konsumenckich i pozytywny wpływ na mały handel przepisów ograniczających handel w niedziele.
- Dla nas był to rok niezwykle udany przede wszystkim pod względem rozwoju polskiej grupy sklepów spożywczych Chorten, do której przyjęliśmy blisko 200 nowych partnerów. Jednocześnie możemy mówić o ekspansji na nowe dla nas województwa – warmińsko-mazurskie, gdzie jesteśmy obecni już od końcówki ubiegłego roku oraz kujawsko-pomorskie, w którym to regionie tworzymy struktury od września tego roku. To oznacza, że sklepy Chorten działają już w 9 województwach – mówi Sylwia Olechno w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl.
W tym roku Grupa podpisała kilkadziesiąt nowych umów handlowych z producentami i dystrybutorami, a wiele dotychczasowych udało się przenegocjować w taki sposób, by były jeszcze bardziej korzystne dla właścicieli sklepów działających w Grupie.
Przeczytaj także:
W 2017 roku Grupa Chorten zainicjowała też tworzenie nowego konceptu dla małych sklepów – Sasanka. W ramach tego formatu funkcjonuje już ponad 50 punktów handlowych, przede wszystkim z niewielkich miejscowości. We wrześniu firma była też organizatorem II Ogólnospożywczych Targów Grupy Chorten, które są największym tego typu wydarzeniem w północno-wschodniej Polsce. Wystawiło się na nich 120 producentów i dystrybutorów, a w imprezie uczestniczyło blisko 2000 osób.
Jak ocenia Sylwia Olechno, sklepy zrzeszone w Grupie z powodzeniem konkurują z dyskontami.
Przeczytaj także:
- W tym roku Grupa Chorten to już 1200 sklepów, które korzystają z ponad 600 wynegocjowanych przez nas umów handlowych z producentami i dystrybutorami. Uważamy to za olbrzymi sukces, także w kontekście tego, co dzieje się u konkurencji. Nie tylko nasza spółka, ale i sklepy w grupie cieszą się rosnącymi obrotami. A są to placówki zarówno o mniejszej powierzchni na szybkie bieżące zakupy „po sąsiedzku”, jak też duże nowoczesne markety – z szeroką ofertą asortymentu świeżego, świetnie zatowarowanymi stoiskami mięsnymi oraz wyborem piw regionalnych. To jest właśnie to, co daje nam przewagę choćby nad dyskontami – mówi dyrektor generalny Grupy.
W tym roku spółka liczy na dalszy wzrost wydatków konsumenckich. Zdaniem Sylwii Olechno, kondycja gospodarki w Polsce obecnie wydaje się stabilna i Nowy Rok nie powinien przynieść załamania. - Obserwujemy sukcesywny spadek bezrobocia i wzrost płac, więc liczymy, że w naszej branży także w przyszłym roku przełoży się to wprost na większe wydatki konsumentów - mówi.
Co do przepisów ograniczających handel w niedzielę, Grupa Chorten jest z tej zmiany zadowolona, natomiast niepokojące jest wprowadzenie możliwości ograniczenia sprzedaży alkoholu przez samorządy. - Trudno przewidzieć, jak to się przełoży na rzeczywistość i jaki będzie to miało wpływ na nasze sklepy – ocenia Sylwia Olechno.
Dodaje, że otoczenie rynkowe nie jest sprzyjające dla Grupy, która działa na rynku zdominowanym przez wielkie zachodnie sieci, co pustoszy polski handel tradycyjny. - Nie oznacza to jednak, że nie potrafimy sobie radzić w takim otoczeniu. Wręcz przeciwnie – umiejętność stworzenia i prowadzenia silnej grupy polskich sklepów w kontrze do zagranicznej konkurencji przyciąga do nas kolejnych partnerów – mówi Sylwia Olechno.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Cz 21:06 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- Cz 20:19 Eksperci: telepraca wpłynie na wzrost dzietności w Europie
- Cz 19:52 Prezes AB InBev: nawyk picia piwa w domu pozostanie po złagodzeniu restrykcji
- Cz 19:49 Amazon krytykowany za wycofanie książki polemizującej z 'ideologią...
- Cz 19:34 Listonic: Lidl, Biedronka i Auchan wśród najpopularniejszych sieci handlowych
- Cz 19:08 Supeco zastąpił Carrefour Market w Czechowicach-Dziedzicach
- Cz 17:56 Cofix - koncept kawiarni, który rozwija się na polskim rynku
- Cz 17:50 300 nowych produktów żywnościowych wprowadzono do małych sklepów
-
Biedronka walczy w UE o soki Riviva
-
Założenia kodeksu: Franczyzobiorca będzie mógł rozwiązać umowę za 3...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
Rossmann otworzył 1500. drogerię. Sieć zainwestowała dotychczas 1,16 mld zł
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 LPP podwaja powierzchnię w Fashion Lab
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.