Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Grupa Eurocash połączy siły z Kolporterem

5 grudnia 2013 r. Eurocash, KDWT i Kolporter zawarły umowę inwestycyjną, zgodnie z którą Kolporter obejmie 25 proc. + 1 udział w KDWT. Pakiet udziałów w KDWT zostanie objęty przez Kolportera w zamian za 100 proc. udziałów w nowoutworzonej spółce, do której Kolporter wniesie zorganizowaną część przedsiębiorstwa obejmującą działalność w zakresie dystrybucji wyrobów tytoniowych, artykułów spożywczych, napojów oraz pozostałych artykułów szybkozbywalnych (Kolporter Departament Dystrybucji FMCG). Umowa wejdzie w życie po spełnieniu określonych warunków, w szczególności po uzyskaniu zgody Prezesa UOKIK oraz banków. W 2012 r. suma sprzedaży łączących się podmiotów wyniosła 4,6 mld zł.
Reklama
- Umowa z Kolporterem pozwoli nam połączyć potencjał dwóch wiodących graczy na mocno rozdrobnionym i konkurencyjnym rynku dystrybucji wyrobów tytoniowych. Transakcja ta wpisuje się w naszą strategię, zakładającą konsolidację branży i umacnianie pozycji Grupy Eurocash jako lidera w hurtowej dystrybucji dóbr szybko rotujących oraz głównego partnera tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce - mówi Luis Amaral, prezes Eurocash. - Dzięki większej skali działalności, będziemy mogli zapewnić naszym klientom jeszcze bardziej efektywną i kompleksową obsługę - dodaje.

- Dla Kolportera umowa inwestycyjna z Eurocash i KDWT nie oznacza wyjścia z tego biznesu, a możliwość uczestniczenia w tworzeniu niekwestionowanego lidera na rynku dystrybucji wyrobów tytoniowych i innych produktów impulsowych - mówi Krzysztof Klicki, twórca, prezes i główny udziałowiec Kolportera. - Skorzystają na tym zarówno strony transakcji, jak i nasi partnerzy handlowi - dodaje szef Kolportera.

KDWT, obecnie w 100 proc. zależny od Eurocash, to krajowy lider na rynku aktywnej dystrybucji artykułów tytoniowych. Oferowany przez KDWT asortyment obejmuje m.in. papierosy i wyroby tytoniowe, kawy, herbaty, słodycze, baterie, karty telefoniczne oraz leki dostępne bez recepty. KDWT posiada ponad 140 filii, z których wiele zlokalizowanych jest bezpośrednio przy hurtowniach Eurocash Cash&Carry, oraz 2 centra dystrybucyjne. W 2012 r. sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych sięgnęła 2,6 mld zł.

Kolporter, w ramach Departamentu Dystrybucji FMCG, zapewnia kompleksową obsługę indywidualnych punktów sprzedaży i sieci handlowych na terenie całego kraju. W jego ofercie znajdują się m.in. wyroby tytoniowe, karty telefoniczne, bilety, impulsowe artykuły spożywcze, baterie i leki OTC. Dysponuje także szeroką ofertą produktów pod markami własnymi (słodyczy, napojów energetycznych i izotonicznych oraz produktów spożywczych). W 2012 r. łączna sprzedaż Departamentu Dystrybucji FMCG Kolportera wyniosła 2,0 mld zł.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum