Grupa Metro notuje wzrost sprzedaży like for like

Sprzedaż w Grupie Metro, w drugim kwartale roku 2017/18 wyniosła 8,4 mld euro, a w okresie pierwszego półrocza 18,6 mld euro, co oznacza odpowiednio spadek o 0,8 proc. i 0,3 proc. Sprzedaż liczona like for like wzrosła w tych okresach odpowiednio o 2 proc. i o 1,3 proc.
Jak podała spółka duży wpływ na wyniki miał efekt kalendarza i okres Wielkanocy. Do spadku sprzedaży raportowanej o 0,8 proc. doprowadziły negatywne efekty walutowe.
EBITDA, bez uwzględnienia przychodów od transakcji nieruchomości wyniosła w drugim kwartale 153 mln euro w porównaniu do 177 milionów euro w drugim kwartale 2016/17. W pierwszym półroczu EBITDA wyniosła 761 mln euro, wobec 742 mln euro rok wcześniej. Natomiast raportowana EBITDA spadła w drugim kwartale 2017/18 roku do 161 mln euro, z 251 mln euro rok wcześniej oraz w pierwszym półroczu do 769 mln euro, z 859 mln euro rok wcześniej.
Spadek EBITDA spowodowały słabe wyniki w Rosji – w pierwszym półroczu roku 2017/18 sprzedaż raportowana w Rosji spadła o 14,9 proc., a sprzedaż like for like zmniejszyła się o 8,8 proc.
Sprzedaż w firmie Real wyniosła w pierwszej połowie 2017/18 r. 3,8 mln euro, a w drugim kwartale 1,7 mln euro. W ujęciu like for like sprzedaż wzrosła odpowiednio o 1,7 proc. i 3,9 proc.
Dobrze rozwijała się sprzedaż internetowa - w pierwszym półroczu 2017/18 wzrost wyniósł około 37 proc., a udział w sprzedaży wyniósł około 2 proc.
Metro Wholesale zanotowała w pierwszym półroczu 14,8 mln euro sprzedaży, co oznacza spadek sprzedaży raportowanej o 0,5 proc. i wzrost like for like o 1,2 proc.
W drugim kwartale sprzedaż Metro Wholesale spadła o 1,8 proc., do 6,7 mln euro. Sprzedaz liczona like for like wzrosła o 1,6 proc.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Cz 19:50 Raport: Co roku na świecie marnuje się 20 proc. żywności
- Cz 19:18 150 zł brutto podwyżki i nagrody jednorazowe dla pracowników PKN Orlen
- Cz 19:10 GIS wycofuje mięso marki wyprodukowanej dla Lidla
- Cz 18:43 46 proc. konsumentów z Chin chciałoby, żeby jedna firma zaspakajała ich potrzeby
- Cz 18:23 Aldi: 25 euro za pięć testów na obecność koronawirusa
- Cz 17:37 Toruńska burgerownia nie obsługuje policjantów
- Cz 17:35 Amazon zmienił logo aplikacji
- Cz 16:55 Margaryny Flora i Rama w opakowaniach wielokrotnego użytku
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
Sieć pizzerii Stopiątka otwiera nowe lokale
-
PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.