Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Handel bez zaległości, na spłatę zobowiązań czeka się ok. 3 m-cy

Przedsiębiorstwa handlowe najlepiej radzą sobie z zaległymi zobowiązaniami. Na spłatę czekają przeciętnie 3,3 miesiąca - to najkrócej ze wszystkich sektorów gospodarki.
Reklama

Ponad jedna czwarta firm z sektora handlowego deklaruje, że ich sytuacja finansowa poprawiła się w ostatnich miesiącach - wynika z badania „Portfel należności polskich przedsiębiorstw" przeprowadzonego przez Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej SA i Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych za II kwartał 2011 roku.

Branża handlowa najlepiej radzi sobie z zaległymi zobowiązaniami. 25,4 proc. firm nie ma problemu z uzyskaniem zapłaty lub problem ten się zmniejsza, a zdecydowana większość faktur, bo aż 64,3 proc., jest regulowana w ciągu 3 miesięcy od wystawienia. Przeciętny czas oczekiwania na zapłatę wynosi 3,3 miesiąca, podczas gdy średnia dla gospodarki to 4 miesiące. Dla 70 proc. przedsiębiorstw handlowych nie stanowi to zbyt wielkiego obciążenia finansowego. Koszty nieterminowych należności pochłaniają z reguły nie więcej niż jedną dziesiątą budżetu firmy.

O tym, że branża handlowa ma się nie najgorzej, świadczy również niski odsetek upadłości w tym sektorze. Według raportu „Procesy upadłościowe przedsiębiorstw w Polsce" opracowanego przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych, w pierwszym półroczu 2011 roku odnotowano zaledwie 3,10 proc. upadłości wśród firm prowadzących działalność handlową. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.