Jak sprzedawać więcej w strefie kas

W strefie kas powinny pojawić się drobne produkty w cenie najlepiej do 10 zł. oraz takie, których klienci nie znajdą w innych częściach sklepu czyli gumy do żucia, papierosy, zapałki, parafarmaceutyki, bilety komunikacji miejskiej, baterie ale także produkty będące powtórzeniem regularnej ekspozycji: batony, napoje.
Przemyślane działania oraz stosowanie różnych instrumentów przez dostawców oraz sieci handlowe potrafią przynieść znaczne wzrosty sprzedaży.
Warto tutaj wspomnieć o sezonowości, czyli umieszczanie zimą więcej produktów czekoladowych, z kolei latem nie może zabraknąć lodów, czy butelek wody mineralnej. Podobnie w przypadku popularnych świat, jak Walentynki, Wielkanoc, Boże Narodzenie oraz innych warto wygospodarować miejsce na tematyczną ekspozycję.
Ciekawym rozwiązaniem zwiększenia wydajności „złotej strefy" jest stworzenie w hipermarketach Carrefour jednej kolejki do kilkunastu kas, dzięki czemu strefa kas jest znacznie wydłużona i pojemniejsza.
Konkurencja w strefie kas jest ogromna, zwłaszcza, że przestrzeń jest ograniczona, dlatego należy podkreślać swoje produkty materiałami POS, najlepiej najskuteczniejszymi, czyli woblerami reklamowymi. Z drugiej strony należy pamiętać, że przeładowanie strefy kas może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, gdyż utrudni zauważenie produktu. Tu z pomocą przychodzi kolejne rozwiązanie, czyli usługa Digital Signage oferowana przez MoveTV dla sieci Tesco. Ekrany LCD przykuwają uwagę konsumentów, dzięki połączeniu treści rozrywkowych z blokami reklamowymi, a to może zwrócić uwagę klienta na produkt, skłonić do zakupu impulsowego, a tym samym przyczynić się do wzrostu sprzedaży.
Warto dołożyć wszelkich starań, aby klienci oczekujący przy kasach dokonali impulsowych zakupów, które w skali miesiąca generują ogromne przychody.