PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Jednorodne oświetlenie powiększa atrakcyjność wizualną sklepu

Autor: dlahandlu.pl 29 kwietnia 2010 09:20

W sklepie światło ma jedno zadanie - pokazać towar. Fachowcy radzą by nie oświetlać wnętrza, tylko produkty. - Chłodne, niebieskawe oświetlenie dobrze wygląda na stoiskach z produktami mlecznymi, owocami oraz rybami. Chłodna barwa pomaga atrakcyjnie pokazać towary wydobywając ich kolory. Z kolei czerwony dobrze eksponuje mięso - przekonuje Robert Krawczykowski, architekt wnętrz.

Ogólny klimat oraz atmosfera sklepu są zależne od barwy zastosowanego światła. Ciepła barwa i małe natężenie światła powinno być zastosowane, gdy chcemy, aby klient w sklepie miał poczucie ciepła i luksusu. W sytuacji, gdy sklep ma charakter dość zimny, oświetlenie powinno mieć barwę w zimnych kolorach o dość intensywnym natężeniu.

Przy projektowaniu oświetlenia ogólnego w sklepie należy stosować źródła światła o jednakowej temperaturze kolorystycznej.

- W ten sposób w sklepie nie będzie obszarów o różnym odcieniu. Należy zwrócić też uwagę na kolorystykę wnętrza i rodzaj oświetlanych powierzchni. Kolory jasne i powierzchnie błyszczące znacznie rozjaśniają wnętrze, wystarczy zastosować odpowiednio mniejszą ilość światła do otrzymania właściwego efektu - przekonuje specjalista.

W przypadku oświetlenia półek sklepowych, należy stosować oprawy oświetleniowe zasłaniające źródło światła. Oprawy można instalować
bezpośrednio w półkach. Jeśli na jednej półce znajdują się produkty różnego typu, stosujemy światło białe oddające naturalną kolorystykę wszystkich produktów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7623
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,32

  • Śr

    4,44

  • Min

    3,87

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.