PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Klienci skłonni płacić więcej za produkty ze zdrowych rejonów

Autor: dlahandlu.pl 25 czerwca 2010 13:16

25 proc. osób podczas dokonywania wyboru przywiązuje wagę do miejsca pochodzenia produktu spożywczego. Ma ono dużo potencjał w niektórych kategoriach produktowych. Chociażby 90 proc. respondentów deklaruje, że byłoby gotowych wydać 10 proc. więcej na masło, jeśli pochodziłoby ono z Warmii i Mazur - wynika z raportu ARC Rynek i Opinia dotyczącego potencjału miejsca pochodzenia w marketingu produktów spożywczych.

Na rynku spożywczym dużym zainteresowaniem cieszą się produkty ekologiczne - naturalnie wyprodukowane i uchodzące za zdrowe. Coraz większą uwagę konsumenci przywiązują również do miejsca pochodzenia produktów spożywczych. Ma ono obecnie znaczenie dla 25 proc. respondentów. Jednak w niektórych grupach procent ten jest znacznie wyższy. 31,6 proc. kobiet z przedziału wiekowego 30-39 lat, a także 44 proc. osób powyżej 40 roku życia i zarabiający więcej niż 1700 zł deklaruje, że przy zakupie produktu sugeruje się jego pochodzeniem.

Bywa, że respondenci są jednak w stanie wydać na niektóre produkty więcej, jeśli pochodzą one z odpowiednich regionów kraju. 90 proc. respondentów twierdzi, że mogłoby zapłacić 10 proc. więcej za masło wyprodukowane na Warmii i Mazurach. Natomiast 80 proc. ankietowanych deklaruje, że byłoby w stanie zapłacić 10 proc. więcej za jabłka, jeśli byłyby one z Podkarpacia.

Zdaniem respondentów eko-specjalistami w produkcji są województwa lubelskie, podkarpackie, podlaskie oraz warmińsko-mazurskie. Są one producentami nabiału, owoców, warzyw oraz produktów zbożowych. Pod kątem smaku, zdrowia i staranności przygotowania w odczuciu respondentów najlepiej wypadają produkty z województwa warmińsko-mazurskiego. 20 proc. ankietowanych przyznało, ze są one smaczne, 30 proc. zdrowe, a 17 proc. odpowiednio przygotowane. Dobrze w tym rankingu wypada również żywność z województw podlaskiego, podkarpackiego oraz kujawsko-pomorskiego.

Badanie metodą wywiadów internetowych CAWI zostało przeprowadzone na próbie N=1133 osób odpowiedzialnych w gospodarstwie domowym za zakup co najmniej 10 z 14 popularnych kategorii spożywczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO



OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7510
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    3,63

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.