Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Klienci skłonni płacić więcej za produkty ze zdrowych rejonów

25 proc. osób podczas dokonywania wyboru przywiązuje wagę do miejsca pochodzenia produktu spożywczego. Ma ono dużo potencjał w niektórych kategoriach produktowych. Chociażby 90 proc. respondentów deklaruje, że byłoby gotowych wydać 10 proc. więcej na masło, jeśli pochodziłoby ono z Warmii i Mazur - wynika z raportu ARC Rynek i Opinia dotyczącego potencjału miejsca pochodzenia w marketingu produktów spożywczych.
Reklama

Na rynku spożywczym dużym zainteresowaniem cieszą się produkty ekologiczne - naturalnie wyprodukowane i uchodzące za zdrowe. Coraz większą uwagę konsumenci przywiązują również do miejsca pochodzenia produktów spożywczych. Ma ono obecnie znaczenie dla 25 proc. respondentów. Jednak w niektórych grupach procent ten jest znacznie wyższy. 31,6 proc. kobiet z przedziału wiekowego 30-39 lat, a także 44 proc. osób powyżej 40 roku życia i zarabiający więcej niż 1700 zł deklaruje, że przy zakupie produktu sugeruje się jego pochodzeniem.

Bywa, że respondenci są jednak w stanie wydać na niektóre produkty więcej, jeśli pochodzą one z odpowiednich regionów kraju. 90 proc. respondentów twierdzi, że mogłoby zapłacić 10 proc. więcej za masło wyprodukowane na Warmii i Mazurach. Natomiast 80 proc. ankietowanych deklaruje, że byłoby w stanie zapłacić 10 proc. więcej za jabłka, jeśli byłyby one z Podkarpacia.

Zdaniem respondentów eko-specjalistami w produkcji są województwa lubelskie, podkarpackie, podlaskie oraz warmińsko-mazurskie. Są one producentami nabiału, owoców, warzyw oraz produktów zbożowych. Pod kątem smaku, zdrowia i staranności przygotowania w odczuciu respondentów najlepiej wypadają produkty z województwa warmińsko-mazurskiego. 20 proc. ankietowanych przyznało, ze są one smaczne, 30 proc. zdrowe, a 17 proc. odpowiednio przygotowane. Dobrze w tym rankingu wypada również żywność z województw podlaskiego, podkarpackiego oraz kujawsko-pomorskiego.

Badanie metodą wywiadów internetowych CAWI zostało przeprowadzone na próbie N=1133 osób odpowiedzialnych w gospodarstwie domowym za zakup co najmniej 10 z 14 popularnych kategorii spożywczych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum