PARTNER PORTALU

Konkurencję należy dobrze poznać

Autor: dlahandlu.pl 16 września 2010 10:50

W ramach Dni Dystrybucji na targach Polagra, Marcin Wojciechowski z Makro doradzał właścicielom sklepów, jak oceniać swoje mocne strony na rynku i starać się wygrać z konkurencją.

Zdaniem eksperta jednym z ważniejszych zadań jest zidentyfikowanie otoczenia konkurencyjnego: w tym bezpośredniej konkurencji, jak i sklepów w innych formatach. Stwierdzenie jakie są ich zalety i wady i ich wykorzystanie do prowadzenia własnego biznesu. Poznanie asortymentu, cen, promocji, jakości obsługi i wyglądu sklepu konkurencyjnego pozwala na wychwycenie ich niedoskonałości i zbudowanie na tym przewagi swojego sklepu. Często jednak nie wystarczy dostrzec wad konkurentów. Trzeba o swojej przewadze poinformawać także klientów i przyciągnąć ich do swojej placówki.

Przewagę sklepu można budować zmieniając godziny otwarcia, modernizując wygląd sklepu, szkoląc personel, wprowadzając takie usługi jak: lotto, płatności kartą, doładowania telefonów, opłaty rachunków w kasie, programy lojalnościowe i karty rabatowe, a także dostawę do klienta, zamawianie dań cateringowych, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9508
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.