Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

KPMG: Sprzedaż bezpośrednia nie stanowi zagrożenia dla branży handlowej

Sprzedaż bezpośrednia przetworzonych płodów rolnych przez rolników nie stanowi większego zagrożenia dla branży handlowej – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG. Od 2016 roku polscy rolnicy będą mogli sprzedawać przetworzone produkty rolne.

 
Reklama

Sprzedaż bezpośrednia to sposób na skrócenie łańcucha pośredników między producentem rolnym, a konsumentami. Może być szczególnie interesująca dla klientów, którzy poszukują nie tyle dobrej ceny, co nie zunifikowanego produktu o lokalnym charakterze.

- Pojawiają się już takie kanały dystrybucji w Polsce, wpierane sprzedażą internetową. Nie stanowi ona jednak większego zagrożenia dla branży handlowej, gdyż trudno znaleźć model, w którym mogłaby ona osiągnąć znaczącą skalę – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

- Taka sprzedaż bezpośrednia może być domeną małych i średnich producentów rolnych, zaś duzi producenci są nastawieni na produkcję towarową, gdzie odbiorcami są międzynarodowi traderzy lub duzi przetwórcy, a nie konsumenci – dodaje.

Rolnicy i członkowie ich rodzin będą mogli sprzedawać nie tylko płody rolne, ale i przetworzone produkty bez konieczności zakładania działalności gospodarczej. Uchwalona w kwietniu ustawa o sprzedaży bezpośredniej wejdzie w życie 1 stycznia 2016 r.

Portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum