PARTNER PORTALU

Lokalne sklepy muszą wykorzystać lukę w ofercie dużych sieci

Autor: dlahandlu.pl 23 grudnia 2010 11:58

Lokalne sklepy muszą wykorzystać lukę w ofercie dużych sieci

- W małych sklepach najważniejszy jest bezpośredni kontakt z klientem - mówi portalowi dlahandlu.pl Jacek Szklarek - prezes organizacji Slow Food Polska, która jest partnerem akcji zorganizowanej przez MAKRO Cash & Carry 'Tu mieszkam, tu kupuję', która ma na celu popularyzację kultury robienia zakupów w małych sklepach spożywczych.

W jaki sposób idea Slow Food wiąże się z handlem tradycyjnym?

Slow Food na całym świecie stara się przede wszystkim bronić praw producenta do swojego produktu. Dla nas istotne jest, by konsument wiedział, kto stoi za tym produktem z imienia i z nazwiska. Lokalność i różnorodność to dla nas kluczowe pojęcia. Handel tradycyjny wszędzie na świecie stał się podporą sprzedaży i dystrybucji produktów lokalnych typowych dla danego terytorium. Ważne, aby o tym pamiętać, dlatego właśnie wspieramy akcję MAKRO Cash & Carry ,,Tu mieszkam, tu kupuję", której zadaniem jest promowanie i podkreślanie roli handlu tradycyjnego w Polsce oraz wspieranie małych sklepów osiedlowych.
 

W jaki sposób sklepy z tradycyjną, regionalną żywnością powinny się promować, aby nie przegrać w pogoni za taniością?

Na to chyba nie ma jednoznacznych koncepcji. W moim przekonaniu takie sklepy muszą wyróżniać się, przede wszystkim, jakością i świeżością produktu, a także bezpośrednim kontaktem z klientem oraz skróceniem łańcucha dystrybucyjnego. Dzisiaj produkty tradycyjne nie są dużo droższe w procesie produkcji, ich ceny niestety "pęcznieją" z racji na kosztowną i niezorganizowaną dystrybucję.
 
Jak pan sądzi ile czasu trzeba, aby przekonać większe grono polskich konsumentów, że za oryginalny smak warto zapłacić więcej?

Oczywiście, to jest dłuższy proces, ale na szczęście Polacy mają już za sobą zachłyśnięcie się masowymi, ładnie opakowanymi produktami spożywczymi o gorszej jakości. W ostatnich latach zainteresowanie zdrowymi i smacznymi produktami wzrosło ogromnie, a wydaje mi się, że to dopiero początek. Za jakieś 2-3 lata należy spodziewać się fali kulminacyjnej.
 
Gdzie tradycyjne sklepy mogą szukać kontaktów do regionalnych dostawców?

Mam nadzieję, że powstaną profesjonalni dystrybutorzy żywności regionalnej. Mały producent nie dowiezie każdemu swoich produktów, ale jeśli ktoś prowadzi swój sklep i  ma w sąsiedztwie jakiegoś dobrego producenta wędlin, czy też piekarnię wypiekającą prawdziwe chleby i bułki, warto bezpośrednio z nim się kontaktować.
 
Czy w jakiś sposób łączycie Państwo te podmioty?


  • lokalnazywnosc.pl 2011-10-23 19:15:20

    Polecamy lokalizator lokalnej żywności na lokalnazywnosc.pl

  • regionalnesmaki 2011-01-18 12:38:16

    Pan przezes prowadzi sklep ale myli "zdrową żywność" z żywnością lokalną oraz z żywnością tradycyjną i regionalną,mimo, że to 3 różne rodzaje żywności.

    1. Zdrowa żywnośc nie istnieje, można mówić o zdrowym odżywianiu.

    2. Lokalna żywność (ang. Local Food)to ta, która jest wytwarzana i sprzedawana na tym obszarze lub na obszarze ograniczonym terytorialnie.

    3. Żywność regionlna i tradycyjna (GI)to żywność produkowana tylko i wyłącznie na określonym obszarze, cechująca się wysoką jakością, wynikającą z cech tego obszaru lub bazująca na określonej, udowodnionej tradycji.

    Nie zgodzę z teorią tego Pana, że za 2-3 lata będzie jakaś kulminacja popularności żywności regionalnej i tradycyjnej, może mu chodzi o lokalną, to tak. Żywność GI za 2-3 będzie popularna w Niemczech i Wlk. Brytanii (tam na razie jest jeszcze słabo rozpoznawalna), a w Polsce za jakieś 5-7. Do Włoch czy Francji, nie tylko nam, ale i Niemcom czy Brytyjczykom bardzo daleko.

  • jan 2011-01-06 17:03:36

    Mam pytanie Czy można korzystając z tylko z lokalnych producentów i sprzedając tylko ich produkty uzyskać rentownośc sklepu ?

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7174

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,98

  • Śr

    4,34

  • Min

    3,76

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.