Makro proponuje sklepom: kącik kawowy, punkt bistro, półkę z winem

Autor: dlahandlu.pl 20 czerwca 2018 13:10

Makro proponuje sklepom: kącik kawowy, punkt bistro, półkę z winem Na zdj. sklep Odido, fot. Żelazna Studio

Makro przygotowało rozwiązania wspierające sprzedaż dla sklepów handlu tradycyjnego, w tym liczącej 2143 sklepów franczyzowej sieci Odido. Są to: możliwość zainstalowania kącika kawowego, bistro, lodówki z daniami "food to go" pod marką "Chwytaj w biegu" i półki z selekcją win. Wszystkie te działania przekładają się na wyższą marżowość sklepu.

Jak informują przedstawiciele Makro, rozwiązania te proponowane są sklepom, w których dana oferta sprawdzi się, i podniesie obroty sklepu, dlatego przed ich wprowadzeniem robione są analizy potencjału danej lokalizacji. 

- Proponowane przez nas rozwiązania mają szansę stać się dla sklepów ich wyróżnikami. Nasza oferta jest elastyczna. Przed podjęciem decyzji o włączeniu nowego elementu np. kącika kawowego do oferty sklepu, prowadzone są analizy lokalizacji i profilu klientów, żeby ocenić jaki wpływ ten wyróżnik będzie miał na zyskowność danej placówki. Analizujemy też po jakim czasie nastąpi zwrot z takiej inwestycji - mówi Irmina Trefoń z Makro Polska.

Firma zakłada, że marża z kącika kawowego to 46 proc. przy sugerowanej cenie kawy 2,49 zł (200 g) i herbaty - 1,99 zł. Kącik kawowy to specjalnie zaprojektowany mebel z ekspresem do kawy i herbaty marki własnej Rioba lub samo urządzenie do parzenia z asortymentem kaw. W zależności czy sklep jest we franczyzie Odido czy działa niezależnie, ponosi różne opłaty za leasing lub zakup sprzętu (3700 zł za ekspres o wydajności 100 kaw dziennie i 2600 zł za mebel).

Z danych Makro wynika, że 46 proc. konsumentów pije kawę poza domem kilka razy w ciągu miesiąca, 31 proc. kilka razy w ciągu tygodnia, a 6 proc. codziennie. Sklepy spożywcze są zaś miejscem, gdzie Polacy chętnie zaopatrują się w kawę i herbatę na wynos (60 proc. wskazań). Zapytani o to, gdzie można kupić kawę na wynos Polacy wskazują: Żabkę, Fresmarket, Małpkę Express, Ruch i 1 Minute. 

Jednocześnie 41 proc. konsumentów kupuje w sklepach spożywczych zapiekanki, 39 proc. hot-dogi, 31 proc. kanapki, a jedynie 13 proc. nie korzysta z takiej oferty. Większość osób kupuje dania na wynos przy okazji innych zakupów (44 proc.), bo ma po drodze (36 proc.), bo jest szybko (33 proc.) i w atrakcyjnej cenie (33 proc.), ze względu na smak (25 proc,) i jakość produktu (13 proc.). Pozostali - 6 proc. wskazują na programy lojalnościowe i zniżki jako zachętę. Dla mężczyzn w wieku 18-14 lata szybkość obsługi i atrakcyjna cena są decydujące. W przypadku bistro Makro proponuje grilownice do panini i maszynę do hot-dogów oraz produkty: parówki, bułki i sosy pod marką Makro Chef. Firma zakłada marżę na poziomie 21 proc. przy cenie 2,99 zł za hot-doga i cenie sprzętu na poziomie 1605 zł.


  • stoko 2018-06-22 15:51:14

    Ja już mam ekspres od delonghi w domu i sam sobie robię kawe. Polecam, bo nawet nie wiecie ile idzie kasy na kawe na mieście.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6081
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    4,80

  • Min

    4,48

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.