Makro proponuje sklepom: kącik kawowy, punkt bistro, półkę z winem

Makro przygotowało rozwiązania wspierające sprzedaż dla sklepów handlu tradycyjnego, w tym liczącej 2143 sklepów franczyzowej sieci Odido. Są to: możliwość zainstalowania kącika kawowego, bistro, lodówki z daniami "food to go" pod marką "Chwytaj w biegu" i półki z selekcją win. Wszystkie te działania przekładają się na wyższą marżowość sklepu.
Jak informują przedstawiciele Makro, rozwiązania te proponowane są sklepom, w których dana oferta sprawdzi się, i podniesie obroty sklepu, dlatego przed ich wprowadzeniem robione są analizy potencjału danej lokalizacji.
- Proponowane przez nas rozwiązania mają szansę stać się dla sklepów ich wyróżnikami. Nasza oferta jest elastyczna. Przed podjęciem decyzji o włączeniu nowego elementu np. kącika kawowego do oferty sklepu, prowadzone są analizy lokalizacji i profilu klientów, żeby ocenić jaki wpływ ten wyróżnik będzie miał na zyskowność danej placówki. Analizujemy też po jakim czasie nastąpi zwrot z takiej inwestycji - mówi Irmina Trefoń z Makro Polska.
Przeczytaj także:
Firma zakłada, że marża z kącika kawowego to 46 proc. przy sugerowanej cenie kawy 2,49 zł (200 g) i herbaty - 1,99 zł. Kącik kawowy to specjalnie zaprojektowany mebel z ekspresem do kawy i herbaty marki własnej Rioba lub samo urządzenie do parzenia z asortymentem kaw. W zależności czy sklep jest we franczyzie Odido czy działa niezależnie, ponosi różne opłaty za leasing lub zakup sprzętu (3700 zł za ekspres o wydajności 100 kaw dziennie i 2600 zł za mebel).
Z danych Makro wynika, że 46 proc. konsumentów pije kawę poza domem kilka razy w ciągu miesiąca, 31 proc. kilka razy w ciągu tygodnia, a 6 proc. codziennie. Sklepy spożywcze są zaś miejscem, gdzie Polacy chętnie zaopatrują się w kawę i herbatę na wynos (60 proc. wskazań). Zapytani o to, gdzie można kupić kawę na wynos Polacy wskazują: Żabkę, Fresmarket, Małpkę Express, Ruch i 1 Minute.
Przeczytaj także:
Jednocześnie 41 proc. konsumentów kupuje w sklepach spożywczych zapiekanki, 39 proc. hot-dogi, 31 proc. kanapki, a jedynie 13 proc. nie korzysta z takiej oferty. Większość osób kupuje dania na wynos przy okazji innych zakupów (44 proc.), bo ma po drodze (36 proc.), bo jest szybko (33 proc.) i w atrakcyjnej cenie (33 proc.), ze względu na smak (25 proc,) i jakość produktu (13 proc.). Pozostali - 6 proc. wskazują na programy lojalnościowe i zniżki jako zachętę. Dla mężczyzn w wieku 18-14 lata szybkość obsługi i atrakcyjna cena są decydujące. W przypadku bistro Makro proponuje grilownice do panini i maszynę do hot-dogów oraz produkty: parówki, bułki i sosy pod marką Makro Chef. Firma zakłada marżę na poziomie 21 proc. przy cenie 2,99 zł za hot-doga i cenie sprzętu na poziomie 1605 zł.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
-
stoko 2018-06-22 15:51:14
Ja już mam ekspres od delonghi w domu i sam sobie robię kawe. Polecam, bo nawet nie wiecie ile idzie kasy na kawe na mieście.
- 13:21 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 13:14 Semeniuk: Większość przedsiębiorców chce rozmawiać i szukać wspólnie rozwiązań
- 13:08 Rzecznik MŚP: Są wątpliwości dot. odmowy wsparcia dla przedsiębiorców...
- 13:05 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Sb 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- Sb 17:51 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- Sb 16:39 Żabka wydała ponad 2 mln zdrapek
- Sb 14:47 Nowy prezes spółdzielni Cukry Nyskie
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
- 5 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 6 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.