Metro AG: Wzrost w segmencie hurtowym i wyhamowanie spadków sieci Real

- Mieliśmy solidny świąteczny kwartał w trudnym otoczeniu rynkowym. Sprzedaż grupy w pierwszym kwartale jest zgodna z naszą prognozą na cały rok finansowy – powiedział Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG.
Jak informuje spółka, sprzedaż Metro Wholesale, czyli części grupy odpowiedzialnej za sprzedaż hurtową, wyniosła 8,1 mld euro, co oznacza wzrost LfL o 1 proc. Wzrost liczony w lokalnej walucie to 2,3 proc, a w euro 0,6 proc.
- Sprzedaż Metro Wholesale wspierana była przez nieustanny rozwój w Europie Wschodniej i wzrost LfL w Niemczech – napisano w raporcie.
Jednak w Rosji sprzedaż LfL w Metro Wholesale obniżyła się o około 9 proc. (w porównaniu do pozytywnego wyniku za pierwszy kwartał roku 2016/17). Z kolei na odnotowany wzrost sprzedaży w euro w tym segmencie o 0,6 proc. wpływ miały negatywne skutki walutowe, w szczególności w Turcji i Chinach.
Sektor HoReCa oraz żywnościowy pozostają głównymi motorami wzrostu sprzedaży.
Na dzień 31 grudnia 2017 r. sieć Metro Wholesale obejmuje 760 sklepów, czyli 9 placówek więcej niż w tym samym dniu w roku poprzednim. W pierwszym kwartale 2017/18 otwarto 3 sklepy (1 w Rosji, 2 w Chinach), a 2 sklepy zostały zamknięte (1 we Włoszech, 1 w Polsce).
Z kolei sieć Real osiągnęła w pierwszym kwartale roku obrotowego 2017/18 2 mld euro sprzedaży. Sprzedaż LfL nie wzrosła, a liczona w euro, spadła o 0,5 proc. Sprzedaż w kanale internetowym (real.de), kontynuowała „silny wzrost”.
Spółka poinformowała, że sieć Real rozpoczyna nowy rok finansowy z solidnymi wynikami. - Sprzedaż LfL jest na poziomie ubiegłego roku, pomimo istotnie negatywnego wpływu mniejszej liczby dni handlowych – napisano w raporcie.
- Kilka kategorii nieżywnościowych wykazało pozytywny rozwój, a w kategoriach żywności nastąpił satysfakcjonujący wzrost, na wysoce konkurencyjnym rynku – dodano.
Spółka poinformowała także, że nieznaczny spadek raportowanej sprzedaży był częściowo spowodowany zamknięciami sklepów w roku poprzednim, a także zamknięciem jednego sklepu w bieżącym kwartale.
Na dzień 31 grudnia 2017 r. sieć Real obejmowała 281 sklepów, o jeden sklep mniej niż w tym samym dniu w roku poprzednim (czasowe zamknięcie sklepu Aschaffenburg).
Przeczytaj także:
Metro poprawia sprzedaż i zyski. Najmocniej rośnie segment sprzedaży hurtowej
Grupa Metro: Oferta dla HoReCa i wsparcie innowacji technologicznych