MG chce ułatwień administracyjnych dla przedsiębiorców

Autor: MG/dlahandlu.pl 20 stycznia 2011 11:20

Zniesienie najbardziej uciążliwych obowiązków informacyjnych nakładanych na przedsiębiorców, zmniejszenie ich częstotliwości oraz zastąpienie trybu papierowego elektronicznym to główne zmiany proponowane przez MG w ramach przygotowywanej Reformy Regulacji.

- Jak wynika z raportu firmy Deloitte'a, suma rocznych kosztów administracyjnych narzuconych przez prawo i ponoszonych przez przedsiębiorców w Polsce wynosi blisko 78 mld zł, co stanowi ok. 6 proc. PKB. W tym trzeba zaznaczyć, iż łączna suma wszystkich kosztów czystej biurokracji wynosi 37,3 mld zł, co stanowi 2,9 proc. PKB.- podaje MInisterstwo.

W 2010 r. eksperci MG zakończyli pomiar obciążeń administracyjnych, którym muszą podporządkowywać się właściciele firm w Polsce. Resort przeanalizował ponad 6 tys. obowiązków informacyjnych zidentyfikowanych w 482 aktach prawnych. Na tej podstawie został ustalony cel redukcji i odpowiednie zmiany legislacyjne.

Proponowane przez Ministerstwo Gospodarki zmiany będą dotyczyć m.in.:
- Dostosowanie planu kontroli w firmach do trybu pracy przedsiębiorców (roczny koszt obciążenia to 3,8 mln zł), wprowadzenia możliwości składania wniosków o utworzenie punktu legalizacyjnego drogą elektroniczną w bazie GUM - prawo probiercze.
- Obowiązków informacyjnych w zakresie kontroli przedsiębiorców m.in. poprzez ograniczenie obowiązku przygotowywania tłumaczeń przysięgłych oraz sporządzania kopii dokumentów.
- Likwidacji papierowego obiegu dokumentów związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Dokumenty złożone przez przedsiębiorcę w tzw. „jednym okienku" będą automatycznie przesyłane do innych organów administracji rządowej. Pozwoli to na szybszą i skuteczniejszą rejestrację przedsiębiorcy w jednym spójnym systemie - Centralnej Ewidencji i Informacji.
- Działalności Gospodarczej (CEIDG). (Roczny koszt funkcjonowania obecnego systemu to ponad 6,7 mln zł).

Ponadto do końca 2013 r. ma zostać wdrożonych kolejne 570 procedur elektronicznych w prawie gospodarczym.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6116
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    4,80

  • Min

    4,48

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.