Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Międzynarodowa Izba Handlowa uczy przestrzegania prawa konkurencji

W ostatnim tygodniu listopada oraz na początku grudnia w Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu odbyły się warsztaty dla przedsiębiorców dotyczące przestrzegania prawa konkurencji zorganizowane przez Międzynarodową Izbę Handlową (ICC). Warsztaty adresowane były do małych i średnich przedsiębiorców.
Reklama

Spotkania miały na celu przedstawienie przedsiębiorcom informacji dotyczących tworzenia systemów compliance, czyli przyjmowania i stosowania kodeksów, zasad i procedur jakimi powinni kierować się pracownicy i zarządzający, tak aby nie naruszać prawa.

- Istotą dobrego programu compliance jest jego skuteczność. Dla zapewnienia tej skuteczności spełnionych musi być pięć elementów. Po pierwsze, zarząd przedsiębiorstwa odpowiada za wdrożenie programu compliance, jego skodyfikowanie i zapewnienie długofalowej realizacji funkcji zgodności z prawem – ochrony konkurencji i prawem konsumenckim. Po drugie, w przedsiębiorstwie regularnie powinny być przeprowadzane efektywne szkolenia z tego obszaru. Po trzecie, ważna jest możliwość raportowania o nieprawidłowościach. Po czwarte, program compliance poddany powinien być bieżącemu monitoringowi, a okresowo przeprowadzany powinien być jego audyt. Po piąte, muszą istnieć mechanizmy dyscyplinarne wobec osób, które dopuściły się nieprawidłowości - wyjaśnia urząd.

Spotkania zostały zorganizowane przez Międzynarodową Izbę Handlową. Wzięli w nich udział przedstawiciele Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum