PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Mleko pasteryzowane nadal najczęściej kupowane w sklepach osiedlowych

Autor: portalspozywczy.pl 4 sierpnia 2010 11:05

W IV kwartale 2009 roku łączny udział hipermarketów, supermarketów i sklepów dyskontowych w strukturze rynku detalicznego mleka pasteryzowanego wyniósł 44,1%. Wzrost znaczenia placówek nowoczesnej dystrybucji jest szczególnie widoczny we wzroście udziału marek handlowych. Wzrosło również znaczenie sklepów dyskontowych - szczególnie sklepów sieci Biedronka.

W dalszym ciągu najpopularniejszym miejscem kupowania mleka pasteryzowanego jest sklep spożywczy, gdzie zakupów dokonuje prawie 48% konsumentów.

Największy odsetek kupujących posiada wykształcenie średnie (41,2%) oraz dość wysoki dochód 1000-2500 na jednego członka rodziny.

Najbardziej preferowania zawartość tłuszczu w mleku pasteryzowanym to 2,0%. Wskazało na nią 47,3% konsumentów. Najmniej zwolenników ma mleko 3,6% tłuszczu. W strukturze rynku według wielkości opakowania największy udział posiada w opakowanie o wielkości 1 litra (84,0%). Jednakże zauważyć należy wzrost znaczenia opakowań mniejszych 0,5 litra oraz większych (powyżej 1 litra).

Najpopularniejszym rodzajem opakowania dla mleka pasteryzowanego jest karton, na który wskazuje 48,9% konsumentów. Coraz mniejszy udział w rynku mają worki foliowe (20,8%). Zwiększa za to swój udział plastikowa butelka (21,4%).

Coraz więcej konsumentów potrafi wymienić nazwę producenta mleka pasteryzowanego 86,6%. Najwyższą spontaniczną znajomość uzyskała SM Mlekovita (29,%). Na drugim miejscu uplasowała się SM Mlekpol - mleko tej firmy rozpoznaje 21,8%, na trzecim miejscu znalazła się spółdzielnia z Łowicza 10,1%.
Czynnikiem decydującym o zakupie produktu w kategorii mleko pasteryzowane jest smak - deklaracja 33,8 % kupujących, a na drugim miejscu cena 25,2% kupujących. Na pierwszym miejscu wśród czynników wpływających na decyzji o nie kupowaniu znalazło się nielubienie mleka (40,4%). W dalszej części, 17,8% ankietowanych wymieniło brak tradycji konsumowania mleka w rodzinie, a 15,5% jako powód podało możliwość zastąpienia mleka innym produktem.

Projekt badawczy został sfinansowany z Funduszu Promocji Mleczarstwa. Wykonawcą raportu jest Polskie Towarzystwo Technologów Żywności na zlecenie KZSM.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8021

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    11,97

  • Śr

    9,00

  • Min

    6,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.