Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Na warszawskim Ursynowie ruszył wzorcowy sklep Odido

W sierpniu br. Makro otworzyło wzorcowy sklep Odido na warszawskim Ursynowie, przy ulicy Cynamonowej 19. To pierwsza tego typu placówka w Polsce, w której testowane będą nowe rozwiązania, zanim trafią do całej sieci.
Reklama

- Rozwój modelu franczyzowego w Polsce trwa od ponad 20 lat., a od kilku obserwujemy przyspieszenie jego rozwoju. Wiąże się to ze wzrastającą konkurencją na rynku handlu detalicznego i potrzebą detalistów znalezienia partnera, który będzie w stanie wesprzeć ich biznes. Potwierdzają to wyniki badania opinii przeprowadzonego przez Makro  wśród właścicieli sklepów franczyzowych i niezależnych, które pokazują, że niemal 1/3 tych ostatnich zastanawia się nad przystąpieniem do sieci. Jednocześnie respondenci z obu grup przyznali, że oczekują realnego wsparcia ze strony franczyzodawcy. Dlatego, aby dostarczyć im skuteczne i sprawdzone rozwiązania, powstał koncept sklepu wzorcowego Odido
w którym testowane są nowe projekty, zanim trafią do całej sieci - podaje spółka.

Przedstawiciele sieci deklarują, że lokalizacja placówki nie jest przypadkowa, mieści się ona na obszarze, który charakteryzuje duże zagęszczenie konkurencyjnych sieci. Ze sklepem Odido bezpośrednio konkuruje Żabka. W niedalekiej odległości mieści się również Małpka Express, Tesco Express, Rossmann oraz bazarek. 

- Chcemy być pewni, że nasza koncepcja biznesu wygra z konkurencją nawet w najtrudniejszych warunkach. Dobrze prosperujący sklep Odido, który funkcjonuje w tak konkurencyjnym środowisku, jest gwarancją, że nasz koncept franczyzowy może sprawdzić się wszędzie - mówi Roman Krucki, kierownik ds. marketingu rafnczyzy w Makro.

We wzorcowym sklepie Odido wprowadzono szereg rozwiązań, które wyróżniają go na tle innych sklepów zwiększając zarówno liczbę klientów w sklepie, jak i wielkość koszyka zakupowego. Są to m.in. kącik kawowy Rioba, świeżo wyciskany sok pomarańczowy, pieczywo odpiekane na miejscu, czy bakalie sprzedawane na wagę. Warto również wspomnieć o rozwiązaniach w strefie przykasowej konstrukcji mebli umożliwiającej sprzedawcy pakowanie skanowanego towaru bezpośrednio do toreb, co przyspiesza i ułatwia robienie zakupów. Zmiany wprowadzono również w zewnętrznej wizualizacji sklepu, dzięki której jest bardziej widoczny i wyróżniający się na tle konkurencji. W placówce wydzielono również miejsce na kwiaty doniczkowe i prasę. Świeże warzywa i owoce sprzedawane są na wyspie, a latem w skrzynkach wystawiane na zewnątrz. 

Jak deklaruje franczyzobiorca sieci, który wcześniej przez wiele lat pracował dla Makro projektując placówki handlowe, dziennie sklep odwiedza ok. 300 osób. Powierzchnia sprzedaży placówki to ponad 80 mkw., a marki własne Makro stanowią ok. 20 proc. asortymentu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.