Nie tylko franczyza. Carrefour rozwija format ajencyjny

W modelu współpracy ajencyjnej Carrefour pozostaje głównym inwestorem – posiada prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Inwestycja, którą ponosi ajent ogranicza się do zakupu drukarek fiskalnych oraz opłacenia koncesji na alkohol i ubezpieczenia lokalu, dzięki czemu ajencja posiada niższy finansowy próg wejścia od klasycznej franczyzy. W ramach współpracy Carrefour zapewnia system bonusowy, wsparcie zespołu doradców oraz asortyment dopasowany do lokalizacji i potrzeb klienta. Carrefour w modelu ajencyjnym przewiduje również możliwość przekształcenia współpracy we franczyzę po pewnym czasie.
Wśród dostępnych formatów sklepów Carrefour najlepiej dopasowanym do wymogów ajencji jest Carrefour Express convenience. Są to samoobsługowe sklepy z pomarańczowym logo o powierzchni do 200 mkw. Sklepy convenience są najczęściej zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, np. w centrum wielkich miast. W ofercie sklepów Carrefour Express convenience znajduje się, między innymi, szeroki asortyment dań gotowych oraz jedzenia na wynos. Dzięki małej powierzchni sklepu ajent może również prowadzić osobiście handel w niedziele objęte zakazem handlu.
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.