Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Opłaty za foliówki ograniczają liczbę wydawanych torebek w sklepach

Polska poparła propozycję Rady UE dotyczącą wprowadzenia przepisów ograniczających stosowanie lekkich plastikowych toreb na zakupy, poinformował resort środowiska. Przyszła ustawa w tej sprawie mogłyby określać np. rodzaj toreb wydawanych w sklepach.
Reklama
Małgorzata Szymborska, dyrektor departamentu gospodarki odpadami w Ministerstwie Środowiska powiedziała, że ambicją obecnej włoskiej prezydencji w UE jest zakończenie jeszcze w tym roku prac nad zmianami w tzw. dyrektywie opakowaniowej. Nowe rozwiązania prawne miałyby ograniczyć stosowanie lekkich plastikowych toreb (reklamówek), które wydawane są np. w sklepach czy marketach.

Szymborska wyjaśniła, że dyrektywa wprowadzałaby np. obowiązek opłat za lekkie plastikowe torebki. Przypomniała, że podobne przepisy zostały kiedyś przygotowane przez b. ministra środowiska Macieja Nowickiego. Dyrektor wyjaśniła, że po przyjęciu dyrektywy UE w tej sprawie, w Polsce należałoby znowelizować tzw. ustawę opakowaniową. Określono by w niej rodzaje plastikowych toreb oraz cenę, jaką należałoby za nie pobierać. "Odpłatność pozwoli na ograniczenie używania takich toreb" - podkreśliła.

Opłata za torebki mogłaby przypominać obecnie obowiązujące opłaty produktowe.

Szymborska przyznała, że mimo iż obecnie takie przepisy nie obowiązują, wiele sklepów i marketów wprowadziło opłaty za torebki przy kasach. Dodała, że pozwoliło to ograniczyć liczbę wydawanych toreb. Dyrektor powiedziała, że w Polsce klientom sklepów wydawanych było kiedyś dziennie ok. 1,8 mln foliówek. "Szacujemy, że teraz jest to o ok. 70 proc. mniej" - oceniła.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.