Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

PKN Orlen daje głos pracownikom. Rusza platforma Stacja Innowacja

W ramach realizacji strategii rozwoju PKN Orlen uruchomił platformę Stacja Innowacja, gdzie pracownicy stacji paliw z całej Polski mogą zgłaszać swoje pomysły na innowacje. Przygotowana aplikacja pozwala przełożyć ich doświadczenie i kreatywność na konkretne działania, dotyczące zarówno dostosowania oferty do potrzeb klientów, jak i usprawniania procesów wewnętrznych.
Reklama

Sieć detaliczna ORLEN w Polsce liczy ponad 1700 obiektów, obsługiwanych przez około 20 tysięcy osób zatrudnianych przez prowadzących stacje. Ich bieżący kontakt z klientami i praktyczna znajomość procesów operacyjnych stanowią istotny kapitał, który spółka chce wykorzystywać.

Narzędzie Stacja Innowacja dając możliwość zgłaszania pomysłów wszystkim pracownikom stacji, jest największą tego typu platformą wdrożoną komercyjnie w Polsce. Aplikacja została zaprojektowana w taki sposób, żeby umożliwiać także kompleksową ocenę pomysłów oraz monitorowanie procesu ich wdrożenia. Przy jej tworzeniu koncern korzystał z doświadczeń zdobytych podczas prowadzenia, zakończonego sukcesem, globalnego konkursu crowdsourcingowego na usprawnienie procesów technologicznych produkcji.

– Zarówno w naszych wartościach korporacyjnych, jak i filarach strategii niezwykle istotną rolę odgrywają ludzie. To właśnie oni, ich wiedza i doświadczenie, stanowią ważne źródło naszej przewagi konkurencyjnej. Jednak pełne wykorzystanie tego potencjału w organizacji o takiej skali działania jak PKN Orlen, wymaga specjalistycznych narzędzi. Jesteśmy przekonani, że nowoczesna, zbudowana w oparciu o szerokie konsultacje platforma wdrażania innowacyjnych rozwiązań, pozwoli nam trwale umacniać pozycję rynkową w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu – powiedział Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży.

Pracownicy stacji mają możliwość zgłaszania swoich pomysłów w ramach cyklicznie trwających konkursów. Każdy z nich dotyczy innego tematu, jak np. budowa nowoczesnej sieci sprzedaży paliw, unikalne doświadczenia zakupowe czy doskonałość operacyjna, wpisującego się w cele strategiczne segmentu detalicznego. Zgłoszenia konkursowe przechodzić będą wieloetapową selekcję, dokonywaną przez multidyscyplinarne zespoły. Najbardziej innowacyjne pomysły, o dużym potencjale usprawnienia funkcjonowania stacji, zmiany modelu biznesowego, poprawy satysfakcji klientów i pracowników, zostaną wdrożone w całej sieci, a ich autorzy będą nagradzani przez koncern. Tylko w ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania aplikacji pracownicy stacji zgłosili już ponad 300 innowacyjnych propozycji rozwoju sieci detalicznej, które w kolejnym etapie zostaną poddane szczegółowej analizie. Koncern planuje również kolejne działania mające na celu wykorzystywanie wewnętrznych i zewnętrznych źródeł innowacyjności.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.