PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Płatności kartą zbliżeniową mogą zwiększyć obroty sklepu

Autor: Marta Ogonek, dlahandlu.pl 10 maja 2010 07:47

Płatności kartą zbliżeniową mogą zwiększyć obroty sklepu

Wprowadzenie kart zbliżeniowych może oznaczać zwiększone obroty dla sklepu. Podczas, gdy płatność gotówką zajmuje ok. 34 sekund, a transakcja dokonywana tradycyjną kartą płatniczą (magnetyczną bądź mikroprocesorową) ok. 27 sekund, płatności bezstykowe zabierają średnio jedynie 12,5 sekundy.

- Oznacza to, że w tym samym czasie terminal jest w stanie przyjąć ponad dwukrotnie więcej płatności kartą bezstykową, niż tradycyjną kartą płatniczą i 2,5-krotnie więcej, niż gotówką, a tym samym zwiększyć obroty punktu handlowego - wyjaśnia Janusz Demko, prezes firmy First Data.

Spostrzeżenia te potwierdzają badania. Według tych przeprowadzonych przez firmę McDonald`s skrócenie czasu płatności o 6 sekund przekłada się na 1-procentowe zwiększenie sprzedaży w ciągu dnia. Ponadto, sklep minimalizuje obrót gotówką i koszty z tym związane.

Każda karta zbliżeniowa jest wyposażona w antenę radiową. Gdy klient chce zapłacić, przybliża kartę do czytnika, karta wysyła falę elektromagnetyczną, reszta transakcji przebiega już w tradycyjny sposób, tj. dane są wysyłane do terminala, skąd trafiają do systemu autoryzacyjnego. W drodze powrotnej informacja z terminala o akceptacji płatności przekazywana jest do czytnika, na którym wyświetla się potwierdzenie płatności, sygnalizowane dodatkowo światełkiem diody i/lub sygnałem dźwiękowym.

Karty bezstykowe bazują na technologii EMV, która jest standardem bezpieczeństwa w Unii Europejskiej. Jednocześnie wprowadzono odpowiednie
mechanizmy uniemożliwiające dokonanie przypadkowych transakcji.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7859
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,32

  • Śr

    4,44

  • Min

    3,87

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.