PARTNER PORTALU

PMR: Najpopularniejsi dostawcy dla małych sklepów to Eurocash, MPT, Specjał i Bać-Pol

Autor: dlahandlu.pl 24 kwietnia 2018 11:59

PMR: Najpopularniejsi dostawcy dla małych sklepów to Eurocash, MPT, Specjał i Bać-Pol fot. materiały prasowe

Segment sklepów małoformatowych opiera się na dostawcach, którzy zapewniają szeroki asortyment i konkurencyjne ceny i są partnerami wspierającymi detalistów w prowadzaniu biznesu – wynika z raportu PMR. Wśród hurtowników o zasięgu ogólnopolskim najczęściej wskazywanym dostawcą jest Eurocash Dystrybucja (ECD), kolejnymi podmiotami według popularności są hurtownie z Grupy MPT, Specjał i Bać-Pol.

Sklepy o metrażu poniżej 50 m2, z powodu skali swojej działalności, przeważnie zaopatrują się w hurtowniach niezapewniających dostawy zamówionych towarów lub hurtowniach spożywczych oferujących dystrybucję w systemie „cash and carry”, jak Eurocash Cash and Carry lub Makro Cash and Carry. Natomiast wśród sklepów o metrażu powyżej 50 m2 najpopularniejszą formą dystrybucji jest dystrybucja aktywna, w ramach której hurtownie same docierają do klienta, zaś dowóz zamówionego towaru odbywa się w ciągu 24-48 godzin.

Jak wynika z badania PMR, wśród hurtowników o zasięgu ogólnopolskim najczęściej wskazywanym dostawcą jest Eurocash Dystrybucja (ECD). Współpracę z nim zadeklarowało 33% badanych sklepów. Kolejnymi podmiotami według popularności są hurtownie z Grupy MPT (22% respondentów korzysta z ich usług), Specjał (19%) i Bać-Pol (około 11%).

- Warto jednak pamiętać, że sklepy spożywcze często dywersyfikują źródła zaopatrzenia i współpracują z kilkoma firmami równocześnie, w zależności od bieżącej oferty produktowej. Ponad połowa (54%) badanych sklepów stosuje to rozwiązanie i zaopatruje się w co najmniej dwóch hurtowniach dowożących – czytamy w raporcie.

Na rynku hurtowym działa około 4 tysięcy podmiotów. Jak pokazują badania PMR, z usług niezależnych hurtowni o zasięgu lokalnym i regionalnym korzysta 66% badanych podmiotów.

O wyborze dostawcy dowożącego, zdaniem badanych sklepów, decydują głównie: terminowość dostaw (87%), daty przydatności do spożycia dostarczonych produktów (86%) i brak uszkodzonych opakowań (86%).  Wśród najistotniejszych czynników znalazły się zgodność dostaw z zamówieniem (85%), kompletność dostaw (84%) i dostępność towarów (83%).

Pozostałe elementy, decydujące o współpracy, są związane z obsługą posprzedażową (terminowość rozpatrywanych reklamacji 84%) oraz rolą kierowcy (sprawność realizacji zamówienia – 85%, dbałość o produkty – 84%, uprzejmość – 83%).

W całej badanej grupie możliwości złożenia zamówienia drogą elektroniczną docenia 54% podmiotów i uznaje to kryterium za kluczowe przy wyborze partnera biznesowego. Jednocześnie wśród sklepów korzystających do tej pory z elektronicznego systemu zamówień, możliwość zamawiania towaru tą drogą aż 82% badanych uznaje za czynnik zdecydowanie ważny przy wyborze dostawcy. 


  • sezamek 2018-04-24 22:27:08

    Niestety w EC widać z dnia na dzień focus na własne delikatesy centrum, oferta dla pozostałych franczyz staje się po prostu droga, odstaje od rynku i coraz bardziej od oferty zagranicznych marketów- tu miała być ogromna walka, handel niezależny bez franczyzy w ecd to już istny dramat cenowy- nie polecam

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9004
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,98

  • Śr

    5,31

  • Min

    4,21

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.