Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Poczta Polska chce zwiększyć o 20 proc. przychody z oferty handlowej

Działalność handlowa w ubiegłym roku przyniosła Poczcie Polskiej 400 mln zł przychodu. Spółka zakłada, że w tym roku uda się  uzyskać nawet pół miliarda złotych. Zgodnie z nową strategią rozwoju  Poczta w segmencie handlu zamierza dołączyć do grona wiodących w kraju dystrybutorów towarów pocztowych, papierniczych, biurowych, prasy i wydawnictw. Zakaz handlu w niedziele może jej w tym pomóc.
Reklama

Poczta Polska posiada ponad 7 500 placówek, filii i agencji pocztowych. Zgodnie z nową strategią, ta sieć stale się rozwija. Placówki  są punktami oferującymi usługi komunikacyjne i finansowe  lokalnym społecznościom. Asortyment Poczty Polskiej uzupełnia  luki w ofercie wydawniczej i księgarskiej w wielu miejscowościach, gdzie nie funkcjonują sklepy konkurencji w tej branży.

– Nasi klienci przyzwyczajają się, że działalność Poczty Polskiej nie ogranicza się wyłącznie do obsługi przesyłek. Konsekwentnie poszerzamy naszą ofertę, ponieważ chcemy oferować atrakcyjne produkty w przystępnych cenach. Sprzedaż płyt, książek i artykułów papierniczych ma duże znaczenie dla społeczności wsi i mniejszych miejscowości, gdzie placówki Poczty Polskiej mają do odegrania szczególnie ważną rolę  – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej. W ofercie Poczty są książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne,  beletrystka, serie dla dzieci i poradniki.

Od 2015 roku w Poczcie systematycznie rośnie sprzedaż prasy egzemplarzowej i książek. W 2017 roku przychód z tej sprzedaży wyniósł niemal 115 mln zł, podczas gdy jeszcze w roku 2015 było to niewiele ponad 100 mln.

W tym roku Poczta Polska kontynuuje działania zmierzające do uporządkowania oferty handlowej i atrakcyjniejszego prezentowania jej w placówkach. Celem jest zwiększenie przychodów o 20 procent. Spółka, zgodnie ze strategią rozwoju przyjętą w 2017 roku chce wzmocnić swoje udziały w segmencie handlu i stać się liczącym  dystrybutorem towarów pocztowych, papierniczych, biurowych i prasy.

– Porządkujemy naszą ofertę w placówkach. Jesteśmy przekonani, że sprzedaż detaliczna w placówkach pocztowych będzie znacząco rosła w kolejnych latach, dzięki trafianiu w oczekiwania naszych klientów oraz atrakcyjniejszemu prezentowaniu produtków. Jesteśmy stabilnym i wiarygodnym partnerem dla firm, których produkty są sprzedawane w naszych placówkach – mówi Grzegorz Kurdziel.

Poczta Polska konsekwentnie stawia na sprzedaż samoobsługową, która jest wygodna dla klientów. W ofercie jest  pełna paleta towarów pocztowych: koperty w różnych rodzajach i formatach, opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, taśmy, kartki pocztowe, widokówki i karnety okolicznościowe.

Dane z ubiegłego roku potwierdzają, że artykuły te są chętnie kupowane. W  2017 roku szczególnym zainteresowaniem cieszyły się między innymi książeczki dla dzieci, zaś z książek dla dorosłych – wydawnictwa o tematyce kulinarnej. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych w 2017 roku produktów znalazły się wydawnictwa dla dzieci z serii album z naklejkami oraz wydawnictwa z serii Bystrzaki. Popularnością cieszyły się pozycje z przepisami siostry Anastazji.

Chętnie kupowane były gry i zabawki oraz drobne słodycze. Ponadto pocztowa oferta podstawowa wzbogacana jest asortymentem sezonowym i okolicznościowym.

Nie wykluczone, że w osiągnięciu celu pomoże Poczcie Polskiej wchodząca wkrótce w życie ustawa o zakazie handlu w niedziele. Wśród wyłączeń, których zakaz nie obowiązuje, znalazły się bowiem także placówki pocztowe. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum