Poczta Polska stawia na zwiększenie przychodów i zatrudnienia
Podczas uroczystości prezes Sypniewski odczytał list od premier Beaty Szydło skierowany do łącznościowców. W obchodach wziął udział m.in. wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński.
Szefowa rządu przypomniała w liście, że dzień ten jest obchodzony z okazji powołania przez króla Zygmunta Augusta pierwszej poczty publicznej w Polsce. "Poczta Polska to przedsiębiorstwo o kilkusetletniej tradycji oraz głęboko zakorzenionych wartościach, które umożliwiają realizację misji i celów strategicznych firmy" - wskazała.
Premier zaznaczyła, że działania Poczty Polskiej pozwalają skutecznie konkurować na rynku i oferować klientom usługi najlepszej jakości. "Od lat cieszycie się ogromnym zaufaniem Polaków" - napisała.
Zwróciła uwagę, że "placówki pocztowe, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach, mają olbrzymie znaczenie społeczne". Podkreśliła też, że największą wartością Poczty są jej pracownicy.
"W Dniu Łącznościowca, kiedy akcentujemy olbrzymią wagę i znaczenie Poczty Polskiej dla rynku dynamicznego rozwoju branży telekomunikacyjnej w naszym kraju, serdecznie dziękuję wszystkim, którzy swoją pracą i aktywnością przyczyniają się do tego sukcesu" - podsumowała Szydło.
Jak przypomniał prezes Sypniewski, firma funkcjonuje od 459 lat i jest najdłużej działającą instytucją publiczną w Polsce.
Podkreślił, że jednym z podstawowych wyzwań spółki była nowa strategia. "Stworzyliśmy strategię w taki sposób, żeby nasza firma nie tylko była obecna na rynku, ale żeby jej obecność była trwała i żeby była firmą rozwijającą się" - mówił.
W strategii - jak tłumaczył - postawiono na zwiększenie przychodów spółki oraz zwiększenie zatrudnienia. "Te rzeczy przez ostatni rok się stały" - powiedział Sypniewski. Podał, że obecnie w Poczcie Polskiej pracuje ponad 2 tys. więcej osób niż przed rokiem.
"Została stworzona architektura logistyczna, która ma przygotować Pocztę na to, aby na tym zmieniającym się i dynamicznie rosnącym rynku usług paczkowo-kurierskich Poczta Polska odgrywała (…) rolę dominującą" - mówił prezes spółki.
Ocenił, że dużym sukcesem były rozmowy z pocztą chińską. "Zakładamy, że efekty będą jeszcze większym sukcesem" - podkreślił Sypniewski. Wskazał, że Poczta Polska jako jedyna w Europie ma podpisane umowy z pocztą chińską.