Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Poradnik: Aranżacja sklepu decyduje o efektywności sprzedaży

Wystrój sklepu i jego oznakowanie bywają określane mianem 'niemego sprzedawcy", ponieważ razem stanowią pierwszy i najważniejszy komunikat, który trafia do zmysłów potencjalnego klienta. Ocena atrakcyjności sklepu dokonywana jest niemal automatycznie, na pierwszy rzut oka. Dlatego odpowiednia aranżacja witryny sklepowej jak i całego sklepu decyduje o efektywności sprzedaży, a przede wszystkim o tym, czy dany przechodzień w ogóle wejdzie do środka.
Reklama

Niekwestionowaną moc w przyciągnięciu klienta mają więc wszelkie oznakowanie świetlne wewnętrzne i zewnętrzne, kasetony, tablice, szyldy, pylony, oświetlenie. Jeśli oferowane produkty są odpowiednio wyeksponowane, oznaczone i wycenione - efektywność wzrasta. Jednak co oznacza „odpowiednie wyeksponowanie"? Nie ma jednej odpowiedzi. Ogólnie rzecz ujmując, zakłada się, że najlepiej sprzedają się produkty umieszczone na wysokości wzroku klienta, czyli około półtora metra nad powierzchnią ziemi.

Jednak od tego jest mnóstwo wyjątków. Po pierwsze: towary niezbędne do codziennego życia nie muszą być umieszczone w tej newralgicznej przestrzeni - klient i tak musi je wziąć, gdzie by się nie znajdowały. Umieszczenie ich na wysokości wzroku jest po prostu marnotrawstwem cennej przestrzeni. Po drugie: ważny jest odbiorca i charakter produktu. Jeśli dany produkt kierujemy do dzieci, to powinien znajdować się odpowiednio niżej, tak aby młody klient bez przeszkód mógł go samodzielnie wziąć z półki. Wysoko nie postawimy także produktów ciężkich, o dużych gabarytach czy nieforemnych - ponieważ ściąganie ich z górnych półek jest trudniejsze niż w wypadku półek dolnych. Mówiąc krótko: produkty muszą być rozmieszczone w sposób przejrzysty i wygodny dla klienta. Chodzi o to, aby proces zakupowy nie został zaburzony niczym niepotrzebnym - dodatkowym czasem na siłowanie się z towarem czy choćby próbami odnalezienia właściwego egzemplarza. Właśnie dlatego ekspozycja powinna być przejrzyście podzielona, miejsca między półkami i regałami dość dużo, aby można było swobodnie przejść, a sam sklep - nie przeładowany produktami.

Powiedzmy dwa słowa o witrynie sklepu. Co ciekawe: chociaż jest ona jego pierwszą wizytówką, bywa nierzadko zaniedbywana. Do podstawowych błędów należy nie tylko brak czystości czy słabe oświetlenie, lecz także brak zmian na witrynie, prezentacja nieaktualnej kolekcji czy nawet nieestetycznie dobrane produkty. Pamiętajmy również, że zwykły szyld czy słabej jakości oklejka okna nigdy nie wywrze na przechodniu tak silnego wrażenia, jak ciekawie zaprojektowany pylon czy eleganckie kasetony.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.