Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Poradnik: By zatrzymać klienta sklepy muszą rozwijać ofertę usługową

Obserwując ostatnie wzmożenie działań sieci handlowych w kierunku otwierania nowych placówek handlowych należy przypuszczać, że sklepy w niedługim czasie będą musiały zacząć się wyróżniać nie tylko ofertą cenową i asortymentową, ale również "usługową". Coraz większy nacisk będzie kładziony na dodatkowe usługi dla klienta, tak aby klient wracał do danej placówki - uważa Winicjusz Wojciechowski, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Uniscale.
Reklama
Z naszej perspektywy (specjalistów od wyposażenia działu wędliny-ser-mięso) takie dodatkowe usługi dają urządzenia do pakowania próżniowego, przygotowywania steków czy tez mielenia mięsa. Są to usługi "na życzenie" i coraz więcej sieci dopytuje się o te rozwiązania. Jest to forma przywiązania klienta do danej placówki - nie zawsze zwiększy ona sprzedaż ale pozwoli na uniknięcie znaczących spadków sprzedaży. Działa to na zasadzie - jeżeli mogę w dwóch sklepach kupić ten sam schab, to pójdę do tego gdzie kupię ten produkt ale już przygotowany do smażenia.

Ostatnie zmiany sklepów właśnie w tym kierunku idą - coraz więcej dodatkowych rzeczy dla klienta: świeże pieczywo wypiekane na miejscu, własne
wędzarnie w sklepie i własne produkty, krojenie chleba, dodatkowe usługi na dziale świeże (stekarki, pakowarki próżniowe). Z drugiej strony na rynku pojawia się również coraz więcej urządzeń przystosowanych do samoobsługi i lepszej obsługi klienta (np. samoobsługowe krajalnice do pieczywa, automatyczne piece do wypieku bułek etc.).
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (4)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.