PARTNER PORTALU

Poradnik: Jak sprzedawcy mogą sobie radzić z trudnymi klientami?

Autor: KreatywnyButikOne.pl dla serwisu dlahandlu.pl 19 maja 2014 10:25

Poradnik: Jak sprzedawcy mogą sobie radzić z trudnymi klientami?

Codziennie mogą się zdarzyć sytuacje, że klienci narzekają na wszystko: na długą kolejkę, na to, że zabrakło ich ulubionego chleba, na śliską podłogę przy wejściu albo po prostu są rozdrażnieni, bo mieli zły dzień w pracy, dziecko było niegrzeczne, a mąż się obraził...Sprzedawcy muszą umieć sobie radzić w takich przypadkach - przekonują Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc, założycielki firmy Kreatywny Butik ONE.

Najprostsza zasada to: trzymać emocje na wodzy, zachować spokój i nie pozwolić na to, aby czyjś zły humor wpłynął na niekulturalne zachowanie sprzedawców. Minimum, które musi zostać spełnione to przynajmniej powstrzymanie się od złośliwych komentarzy czy otwartej kłótni. Bez względu na okoliczności należy starać się wykonać swoje zadanie do końca, czyli przeprowadzić transakcję sprzedaży.
Warto też mieć w zanadrzu kilka rozwiązań, jak można takiego zdenerwowanego klienta udobruchać. Gdy się nam to uda, oszczędzimy sobie nerwów, a klient będzie zadowolony i pozytywnie sobie nas zapamięta.

A oto kilka prostych, ale spradzonych rad:

-widzisz, że klient, który właśnie wszedł do piekarni jest naburmuszony. Zamiast czekać aż wybuchnie, możesz uprzejmie zagadnąć: „Może ma pani ochotę poczęstować się pyszną, świeżą kromką chleba? Klient przed panią powiedział, że to od razu poprawiło mu humor!"

- klient narzeka na to, że za długo musi czekać w kolejce. Przeproś wszystkich, zapewnij, że bardzo się staracie, żeby wszyscy byli zadowoleni i poczęstuj stojących w kolejce nowymi ciastkami, które wprowadziłeś ostatnio do oferty. Natomiast panu, który narzekał najbardziej - zapakuj kilka ciasteczek do domu.

- jeśli coś w twoim zachowaniu zdenerwowało klienta, to po prostu przeproś. Nie musisz się wdawać w tłumaczenia i usprawiedliwiać się. Chyba, że czujesz, że to pomoże, bo może jest to stały klient i znacie się już z widzenia. Wtedy można przeprosić i lekko zażartować, przyznać się do błędu etc.
Nigdy nie bądź tą stroną, która się obraża. Jeśli nieprzyjemna sytuacja dotyczy twojego pracownika, a ty zostałeś wezwany albo jesteś tego świadkiem, to zawsze reaguj i sygnalizuj, że podejmiesz odpowiednie kroki, aby taka sytuacja się nie powtórzyła.

Od zadowolonych klientów zbieraj dobre opinie. Zachęcaj także do wpisywania dobrych recenzji i komentarzy w Internecie.

Małgorzata Dziubała i Aleksandra Lechwar-Szwarc wydały e-booku „Pomysł na biznes. Jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie? W dziale PIEKARNIE znajduje się więcej praktycznych porad i inspiracji na prowadzenie własnej piekarni. To unikalny poradnik przeznaczony wyłącznie dla osób prowadzących taki sklep. Zobacz więcej tutaj: http://www.kreatywnybutikone.pl/produkt/pomysl-na-biznes-jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-swojej-firmie-piekarnie

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • RKO 2020-10-05 00:26:32

    Jasne poczęstuj, przeproś, a Panu który najbardziej narzekał wypoleruj gałę i zapakuj pół sklepu w gratisie. Ludzie gdzie wy się takich głupot nauczyliście? Z takim podejściem od razu można firmę zamknąć, bo prędzej czy później ktoś was wykorzysta. Nie każda transakcja musi dojść do skutku, słowo klienta nie zawsze jest święte a wasi pracownicy nie muszą wyzbywać się godności bo was na to nie stać!

  • Łukasz 2020-04-09 22:29:15

    Moja żona pracuje w sklepie spożywczym i jeśli ktoś jej ubliży albo zwyzywa to poprostu żona pokazuje mi który to klient a ja go uczę szacunku. Dostaje w mordę i jest milutki jak dzidziuś. A nie tam jakieś dyrdymaly że klient może wszystko. U mnie tego nie ma. Każdy to obraża ekspedientkę powinien dostać w mordę i tyle. I dziwię się wszystkim mężom którzy pozwalają na takie traktowanie ich żon. Współczuję im takich mężów. Ja na takie coś nie pozwalam poprostu podchodzę do gościa wale w ryj i pytam czy wie za co dostał a później mu wyjaśniam oczywiście tak żeby było jak najmniej świadków bo 2 razy już byłem na policji ale satysfakcję mam że tacy już nie obrażają ekspedientek.

  • Ekspedientka 2020-03-02 22:31:16

    Ja sama pracuje w sklepie i wiem ze ludzie sa wredni i sprzedawce traktuja jak slugusa i niewolnika bo my nie mamy zadnych praw tylko dogadzac klientowi a oni nami pomiataja jak moga np. "prosze ze mna nie dyskutowac" albo" jest pani nie mila" itp. ja mam sie wtedy zamknac i z pokora dawac sobie pluc w twarz ale my tez jestesmy ludzmi ktorym moze cos dolegac mozemy miec problemy rodzinne zdrowotne czy w pracy ale ti nie wazne mamy dogadzac klientowi. Ja sie z tym wogole nie zgadzam bo szacunek powinien byc po obu stronach.

ZOBACZ WSZYSTKIE (9)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 892
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    5,29

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.