Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Poradnik: Zastosowanie palet wystawowych może zwiększyć sprzedaż

Detaliści wciąż poszukują rozwiązań mających na celu podniesienie efektywności działań promocyjnych i zwiększenie sprzedaży. Sieci dystrybucyjne coraz częściej wykorzystują do ekspozycji produktów nowe formaty palet zwane paletami wystawowymi. Palety tego typu stały się już standardem w sklepach dyskontowych i są coraz bardziej popularne w sieciach sklepów mało i wielkoformatowych.
Reklama

Coraz więcej detalistów dostrzega potencjał w wykorzystaniu palet wystawowych, które stają się efektywnym narzędziem zwiększenia sprzedaży. Ze względu na rozmiary (800 x 600 i 600 x 400 mm), tego typu palety są z powodzeniem używane do ekspozycji produktów w strefie przykasowej i w alejkach sklepowych. Ich rozmiar pozwala na wykorzystanie małej przestrzeni w taki sposób, że położenie produktu na palecie nie utrudnia ruchu klientom i nie zakłóca zakupów. Zapewnia to maksymalizację obszaru promocji i pozwala na lepsze wykorzystanie powierzchni sklepowej.

Palety wystawowe zapewniają również większą skuteczność i mniejszą czasochłonność procesu zatowarowania w sklepach. Dodatkowo pozwalają na redukcję kosztów operacji magazynowych (łatwość identyfikacji i skrócenie czasu wyłożenia produktu w magazynie) a w rezultacie wpływają na zwiększenie sprzedaży, ponieważ produkty obsługiwane przy pomocy palet wystawowych są lepiej eksponowane.

Korzyści z użytkowania palet wystawowych są związane nie tylko z ekspozycją produktów, dzięki której poprawia się widoczność produktu i rozpoznawalności marki. Palety wystawowe to również optymalizacja logistyki zaopatrzenia sklepu w towar. Proces uzupełniania zapasów jest realizowany szybciej, przy zminimalizowaniu prac ręcznych.

W Europie półpalety (600mm x 800mm) są dziś jednym ze standardów w większości sieci dystrybucyjnych, głównie sklepów dyskontowych. W ciągu ostatnich lat rośnie również zainteresowanie nowym formatem ćwierćpalety (400mm x 600mm), która charakteryzuje się konstrukcją umożliwiającą producentom tworzenie indywidualnych ekspozycji produktów. To odpowiedź na dylemat współczesnej dystrybucji handlowej: wyzwanie, jakie wiąże się z zapewnieniem rentowności produktów, w przypadku których uzupełnianie zapasów jest kosztowne (np. słodycze), marża zysku jest niska, a kupujący kierują się impulsem.

Z handlowego punktu widzenia, palety wystawowe pozwalają ograniczyć koszty uzupełniania zapasów i eliminują sytuacje, w których nie dochodzi do sprzedaży z powodu niewystarczających zapasów magazynowych produktu.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum