Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Potencjał sprzedażowy grupy PSD przekracza miliard złotych

- To na pewno udany rok dla całej grupy PSD , jak i dla spółdzielni w Zakopanem, którą zarządzam. Potencjał sprzedażowy tej grupy przekracza miliard zł - mówi w rozmowie z portalem www.dlahandlu.pl Wojciech Gach, przewodniczący Rady Prezesów Partnerskiego Serwisu Detalicznego.
Reklama

- W 2008 roku, kiedy powstało PSD, działalność w tym projekcie rozpoczęło 8 spółdzielni, co stanowiło 65 sklepów i niecałe 200 mln potencjału sprzedaży. Kolejny, 2009 to rok, również był okresem bardzo dynamicznego rozwoju, co sprawiło, że w grudniu w PSD było już 45 spółdzielni i 367 sklepów. Obecnie jest 60 spółdzielni i 551 sklepów. Profity jakie w tym czasie w postaci bonusów retro uzyskały spółdzielnie z tytułu współpracy grupy PSD z producentami sięgnęły 17,3 mln zł, a bezpośrednio z dostawcami ponad 11,5 mln zł - dodaje nasz rozmówca.

- Średnie wskaźniki jakimi możemy pochwalić się w grupie przy takiej różnorodności sklepów to 1 260 zł obrotu na mkw. powierzchni handlowej, czy 25 500 zł na pracownika. W ramach projektu PSD 307 sklepów naszych spółdzielni zostało podłączonych do platformy zdalnych zamówień e- Hurtownia Tradisu. Przedstawiciele spółdzielni odbyli 282 bezpłatne szkolenia z różnorodnej tematyki - od podstawowej obsługi klienta, do ustawienia kategorii asortymentowych. 86 sklepów zostało przearanżowanych według planogramów PSD. Wielkim sukcesem tego roku był koncept sieci Gama, spółdzielnia z Zakopanego, którą mam przyjemność reprezentować była tą, która uruchomiła pierwszą placówkę pod tym szyldem. Wyniki placówki są obiecujące - dodaje Wojciech Gach.

Sklepy sieci Gama mają jednolitą wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną oraz oferują takie same standardy, różniąc się tylko wielkością sali sprzedaży. - Chcemy, żeby klienci kojarzyli Gamę z bogatym asortymentem produktów świeżych i regionalnych, wygodnym rozmieszczeniem towaru, ciekawymi promocjami, profesjonalną obsługą i dogodnymi godzinami otwarcia. Jako osoba, która od początku brała udział w pracach nad projektem sieci z zadowoleniem przyglądam się jej rozwojowi - 12 placówek w cztery miesiące to świetny wynik. Plany na ten rok mówią o 20 placówkach, a przyszły ma się zamknąć liczbą nawet 100 sklepów. To ambitne, ale realne założenia. W przyszłym roku rusza także kompleksowa kampania promocyjna Gamy. Lokalne akcje reklamowe będą prowadzone już w przypadku istnienia trzech sklepów Gama w danej miejscowości. Trwają również prace nad projektami formatu Gamy dla małych sklepów - do 100 mkw. oraz dla sklepów specjalistycznych. Obecnie PSD przygotowuje ocenę lokalizacji tych sklepów i kwalifikuje je do grupy sklepów typu convienence w najlepszych lokalizacjach. W planach PSD na rok 2012 jest uruchomienie około 30 takich sklepów - wyjaśnia Wojciech Gach.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.