PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Pracodawcy RP: Ograniczanie reklam piwa nie zmniejszy spożycia, uderzy w firmy

Autor: PAP 14 marca 2018 21:07

Zakaz reklamy piwa od godz. 6 do 23 mocno uderzy w branżę piwowarską; wątpliwe, by ograniczył spożycie alkoholu - ocenili Pracodawcy RP w wydanym w środę oświadczeniu.

Ograniczenie reklam piwa przewiduje - przygotowana w Ministerstwie Zdrowia - nowelizacja ustaw o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

W uzasadnieniu projektu napisano, że zawarte w nim rozwiązania mają zminimalizować zjawisko nadużywania alkoholu, które staje się - jak stwierdzono - coraz większym problemem. Autorzy regulacji podnoszą, że spożycie alkoholu w Polsce jest wyższe niż średnia w krajach UE. Zaznaczyli, że szacunki Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) mówią, że spożycie alkoholu w Polsce może wynieść w 2025 r. 12,3 l na jednego mieszkańca populacji osób powyżej 15 lat.

Ministerstwo Zdrowia podnosi, że każdego roku z przyczyn pośrednio i bezpośrednio związanych z alkoholem umiera w Polsce ok. 10 tys. osób. Projekt zakłada m.in. że reklama i promocja piwa nie będzie mogła być prowadzona w telewizji, radiu, kinie, teatrze i innych instytucjach kultury między godz. 6 a 23.

W ocenie Pracodawców RP, "należy się zastanowić, czy takie rozwiązanie ma jakiekolwiek szanse zadziałać zgodnie z intencjami pomysłodawcy". "Nowelizacja będzie za to na pewno mieć istotny - i negatywny - wpływ dla przemysłu piwowarskiego. A jest on bardzo ważnym elementem polskiej gospodarki" - uważa organizacja.

W obecnym stanie prawnym emisja spotów reklamowych piwa jest dopuszczalna w godzinach 20 - 6. Proponowana zmiana pozwoli na ich emisję dopiero po godz. 23. "Tak restrykcyjny zapis należy postrzegać de facto jako całkowity zakaz reklamy piwa. Czy zmniejszy on spożycie alkoholu? Nie. Dane pokazują, że zwiększone nakłady reklamowe browarów i wzrost czasu antenowego przeznaczonego na reklamę, jak również większa liczba kontaktów widzów z reklamą piwa, nie przekładają się na zwiększoną sprzedaż zarówno w ujęciu całego rynku, jak i na osobę" - przekonują Pracodawcy RP .

Organizacja podnosi, że między 2012 r. a 2016 r. wydatki na telewizyjną reklamę piwa wzrosły blisko o połowę (47 proc.), czas trwania reklam piwa w telewizji - niemal czterokrotnie, a liczba kontaktów przeciętnego telewidza z reklamą piwa - o 52 proc. Mimo to konsumpcja piwa per capita w latach 2012-2016 utrzymywała się na podobnym poziomie (97-99 l), podobnie jak całkowity rynek piwa wahający się w przedziale 37-38 mln hektolitrów rocznie.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO



OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7457
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,86

  • Śr

    4,39

  • Min

    3,19

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.