Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Prezes KZRSS Społem: Spółdzielnie chcą jak najszybciej uzyskać dostęp do tańszych zakupów

- Pomysł stworzenia Krajowej Agencji Handlowej był dobry, ale zabrakło wzajemnego poszanowania, odpowiedzialności i lojalności ze strony poszczególnych spółdzielni, które zaczęły traktować KAH jako swoisty bank. Brały towar, ale regulowały należności względem innych podmiotów, podczas gdy własna agencja czekała na pieniądze. W końcu się nie doczekała i trzeba było ją zamknąć - mówi w wywiadzie dla „Tęczy Polskiej" Ryszard Jaśkowski, prezes zarządu KZRSS „Społem".
Reklama

- Myślę, że bardzo źle stało się, że KAH nie został zlikwidowany od razu i dogorywał jeszcze w formie upadłości układowej. To wstrzymało nasze działania na kolejnych kilka lat, a skutki tych decyzji mocno odczuła nasza spółdzielcza branża, która traci udział w rynku i przegrywa z konkurencją, działając w rozdrobnieniu. Czasami mam wrażenie, że niektórym osobom wywodzącym się ze "Społem" odpowiada taki stan rzeczy, a o konsolidacji zakupowej spółdzielni mówią w kategoriach science fiction - mówi prezes KZRSS "Społem" (...).

Od wspólnych zakupów nie ma odwrotu. Związek podjął jeszcze jedną próbę, którą jest KPH.
- Krajowa Platforma Handlowa powstała w bardzo trudnym momencie, niemal równolegle z ogłoszeniem upadłości KAH-u i to bez zaangażowania środków Związku. Udało mi się wówczas przekonać kilku rodzimych producentów by zainwestowali swoje pieniądze w stworzenie grupy produktów pod marką własną "Społem". Po eksperymentach z kilkoma markami parasolowymi rzeczywiście okazało się, że marka ta najlepiej się sprzedaje i pozytywnie wpływa na wizerunek całej branży. Znak towarowy "Społem" zyskał uznanie konsumentów i jest wyceniany na pół miliarda zł w rankingu naj cenniejszych polskich marek publikowanym przez dziennik "Rzeczpospolita". To można zaliczyć do naszych kolejnych sukcesów dziś oznaczonych jest nim już ponad 200 produktów. Ale KPH ma kolejne projekty rozwojowe, związane z negocjowaniem warunków zakupowych dla dużej grupy spółdzielni. Praca nad skonsolidowaniem wszystkich społemowskich grup zakupowych jest naszym najważniejszym zadaniem. Będziemy dążyć, do tego, by przy KPH powstała jedna centrala zakupowa, która zajęłaby się negocjowaniem cen dla wszystkich spółdzielni spożywców w Polsce - podkreśla Ryszard Jaśkowski.

I dodaje: - Spółdzielnie wręcz ponaglają nas do działania, widząc że rynek, zdominowany przez dyskonty, praktycznie odbiera im szansę na funkcjonowanie i rozwój. Chcą jak najszybciej uzyskać dostęp do tańszych zakupów.

Więcej w majowym numerze "Tęczy Polskiej"

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.